تجلیل از خدمات علمی دو استاد پیشکسوت دانشگاه شیراز

در نهمین همایش ملی پاسداشت نخبگی، از خدمات علمی دو استاد پیشکسوت دانشگاه شیراز تجلیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در نهمین همایش ملی پاسداشت نخبگی که امروز همزمان با هفته پژوهش، در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز برگزار شد، از مقام علمی پروفسور علیرضا سپاسخواه و پروفسور کرامت الله ایزدپناه جهرمی به پاس سال‌ها تلاش در حوزه کشاورزی تقدیر شد.

این دو استاد برجسته دانشگاه شیراز به عنوان هفدهمین و هجدهمین نخبه استان فارس معرفی شدند.

پروفسور علیرضا سپاسخواه که بنیانگذار دانش مدیریت آب در مزرعه و از دانشمندان یک درصد برتر جهان است، کسب جایزه علامه طباطبایی، استاد نمونه کشوری، استاد برگزیده جهان اسلام از سوی سازمان کنفرانس اسلامی، انتشار ۳۷۵ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی و تالیف ده‌ها کتاب تخصصی را در کارنامه علمی خود دارد.

پروفسور کرامت الله ایزدپناه جهرمی نیز که پدر علم ویروس شناسی گیاهی کشور، از دانشمندان یک درصد برتر جهان و برنده جایزه علامه طباطبایی است تاکنون موفق به شناسایی و توصیف چندین ویروس گیاهی برای اولین بار در جهان و راهنمایی ۲۵ رساله دکتری و نزدیک به ۱۰۰ پایان نامه کارشناسی ارشد و تالیف چندین کتاب و انتشار صد‌ها مقاله در مجلات معتبر داخلی و بین المللی شده است.

حبیب شریف رییس بنیاد نخبگان فارس در این مراسم هدف از برگزاری همایش پاسداشت نخبگی را تجلیل و تکریم از نخبگان و سرآمدان عرصه علم و فرهنگ کشور و پاسداشت مقام اثرگذاری این بزرگان در جامعه و معرفی آن‌ها به عنوان الگو به جوانان برشمرد.

او گفت: بنیاد نخبگان فارس علاوه بر معرفی نخبگان علمی استان، شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر در مسیر نخبه پروری در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی را نیز در دستور کار دارد.

محسن شاهرضایی، مدیرکل دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان نیز در این مراسم خدمات علمی پروفسور علیرضا سپاسخواه و پروفسور کرامت الله ایزدپناه جهرمی را ستودنی خواند و گفت: برگزاری این همایش‌ها زمینه قدرشناسی، الگوسازی و تجربه اندوزی نسل آینده از تجارب ارزنده این اساتید گرانقدر را فراهم می‌کند.

او مولفه‌هایی همچون اثرگذاری، شاگردپروری و خدمات علمی و فناورانه را مهمترین معیار‌های انتخاب و معرفی نخبگان علمی کشور دانست.

در این همایش دو جایزه علمی و بورس تحصیلی به نام پروفسور علیرضا سپاسخواه و پروفسور کرامت الله ایزدپناه جهرمی رونمایی و اهدا شد.

رونمایی از کتاب زندگی نامه این دو استاد برجسته دانشگاه شیراز که در قالب رمان چاپ و منتشر شده است، بخش دیگری از این مراسم بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار