مدیرعامل مجمع خیران نخبه پرور فارس گفت: با توجه به ظرفیت نخبگان شهرستان کازرون مرکزی برای شناسایی نخبگان در این شهر راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طی جلسه شهردار، اعضای شورای شهر و رئیس دانشگاه سلمان فارسی شهرستان کازرون با  حبیب شریف مدیرعامل مجمع خیران نخبه پرور فارس به بررسی و شناسایی ظرفیت‌های شهر کازرون در این زمینه پرداخته شد.

رضا نوذری، شهردار کازرون شناسایی نخبگان در سطوح مختلف را ضروری دانست و گفت: شناسایی نخبگان باید از کودکان شروع شود زیرا اگر آن ها مشوق پیدا کنند در آینده کشور که به دست آنان ساخته می شود و آینده‌ای روشن و پر از امید دارند.

او  با استقبال از پیشنهاد دکتر شریف مبنی بر ایجاد مکان ثابت برای شناسایی نخبگان در کازرون بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر آماده است در حد توان با مجمع خیران نخبه پرور همکاری کند.

حبیب شریف مدیر مجمع خیران نخبه پرور فارس نیز تصریح کرد: به منظور گسترش فعالیت‌های مرکز برای عدالت محوری و با توجه به اینکه در کازرون نخبگان زیادی وجود دارد قصد داریم مرکزی تاسیس کنیم تا این نخبگان تشویق و ساماندهی شوند و  با معرفی آن ها از ظرفیت شان در کارهای اجرایی استفاده شود.

همچنین محسن روزبهی رئیس شورای اسلامی شهر کازرون ادامه داد: کازرون پر از نخبه و استعداد است که خیلی از آن ها ناشناخته مانده‌اند و تنها در صورتی که در سطح ملی و جهانی جایگاه و مدالی کسب کنند از طریق رسانه‌ها اطلاع پیدا می‌کنیم که کازرونی بوده‌اند.

او افزود: یکی از وظایف اصلی شورای اسلامی شهر، بررسی نیازمندی‌های جامعه است که شامل موارد متعدد از جمله حوزه فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و درمانی و عمرانی است یعنی وظایف شورای اسلامی تنها محدود به امور روزمره در مدیریت شهری نیست.

روزبهی فرهنگ‌سازی را یکی از موضوعات مهم شورای اسلامی شهر دانست و اضافه کرد: اگر برخی از مسائل در حوزه فرهنگ به موقع حل نشود امکان دارد در آینده مشکلاتی ایجاد شود که حتی سال‌ها هم نتوان آن را حل کرد و هدف اصلی ما در حوزه مدیریت شهری این است که فرهنگ اصیل منطقه از بین نرود.

رئیس شورای اسلامی شهر کازرون اظهار کرد: با ایجاد مجمع خیران نخبه پرور و شناسایی و حمایت از نخبگان زمینه رشد و شکوفایی بیش از پیش آن ها فراهم می شود و این نخبگان می توانند منشاء خیر و برکت برای جامعه باشند.

 فاضل نیا رئیس دانشگاه سلمان فارسی  نیز دانش و نیروی انسانی را پایه و اساس توسعه در جامعه دانست و گفت این نیاز وجود دارد که یک مجموعه به صورت قانونی و رسمی برای حمایت از نخبگان در کازرون ایجاد شود تا نخبگان بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و همین نیاز ایجاب می‌کند که همه مسئولان شهرستان کازرون با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.