ابدالی گفت:سوزاندن بقایای گیاهی مزارع امری مجرمانه است که در صورت ارتکاب این عمل، پیگیری‌های قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، غلامرضا ابدالی،مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام اظهار داشت: گستردگی منابع نفت و گاز در استان و مجموعه فعالیت‌هایی که در این عرصه انجام می‌شود بانضمام پتانسیل آلایندگی صنایع مذکور، می‌طلبد که در راستای رعایت استاندارد‌های زیست محیطی، نظارتی جامع بر فعالیت آن‌ها صورت پذیرد.

او نقش کشاورزی غیر اصولی را نیز در تخریب خاک، مهم دانست و گفت: استفاده بی رویه از سموم و کود‌های کشاورزی وشخم در جهت شیب، اثرات مخرب خاک را در بر خواهد داشت.

ابدالی افزود: به استناد قانون هوای پاک، سوزاندن بقایای گیاهی مزارع امری مجرمانه است که در صورت ارتکاب این عمل، پیگیری‌های قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

او مدیریت غیر اصولی پسماند‌های شهری و نخاله‌های ساختمانی ساختمانی را از مهمترین معظلات آلودگی خاک در استان عنوان نمود و ادامه داد : این امر، اثرات مخربی بر عرصه‌های طبیعی نهاده است و باید در زمینه مدیریت این پسماند‌ها با همکاری دستگاه‌های ذیربط، اقدام جدی و عملی صورت گیرد.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.