سفرهای برون شهری با وجود کرونا همچنان ادامه دارند که در برخی از این سفرها درصد کمی از دستورالعمل های بهداشتی رعایت می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سفر‌های جاده‌ای با رعایت دست و پا شکسته دستورالعمل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی ادامه دارد.

مسافرانی هستند که بنا به نیاز سفر می‌کنند و اتوبوس‌هایی نیز وجود دارند که مسافران مجبورند ساعت‌ها وقت خود را با دیگران در آن می‌گذرانند.

از ضرورت سفر تا کنترل مسافرین

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: به دلیل اینکه محل کارم در چابهار قرار دارد، مجبورم هر هفته از اتوبوس برای رفت و برگشت استفاده کنم.

او گفت: برخی از اتوبوس‌ها با ظرفیت ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند که این موضوع به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.


بیشتر بخوانید


این شهروند بیرجندی گفت: پذیرش مسافرین در ترمینال تحت کنترل است و در زمان گرفتن بلیت، کد ملی از مسافر اخذ شده و ابتلا یا عدم ابتلای او به کرونا استعلام می شود.

حرکت اتوبوس ها با ۸۰ درصد ظرفیت 

مسئول یکی از شرکت‌های تعاونی مسافربری در ترمینال بیرجند نیز گفت: از ابتدای آذر ماه هر اتوبوس می‌تواند تا ۸۰ درصد ظرفیت خود مسافر داشته باشد.

او گفت: به عنوان مثال در یک اتوبوس معمولی با ظرفیت ۴۴ نفر می‌توان ۳۰ مسافر را سوار کرد.

شواهد اما بیانگر این موضوع نیست؛ به گفته برخی از مردم، برخی از اتوبوس‌ها با یک توقف کوتاه آن هم در خارج از پایانه مسافران زیادی را سوار می‌کنند.

هر چند اتوبوس‌هایی وجود دارند که مسافران کمی سوار می‌کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز رعایت می‌کنند، اما در برخی از اتوبوس‌ها خبری از رعایت دستورالعمل‌ها نیست.

گرچه ظرفیت اتوبوس‌ها تا ۸۰ درصد افزایش یافته است، اما این به معنای تمام شدن کرونا نیست.

اگر بخواهیم ویروس کرونا را شکست دهیم یک راه حل بیشتر نداریم، آن هم جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.