رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وقوع بارش‌های پراکنده به شکل باران و برف از فردا در این استان در سطح هشدار زرد قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یحیی قائنی پور رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: با نفوذ جریانات سرد شمالی به شمال شرق کشور از جمله خراسان رضوی، شاهد افزایش ابرناکی، کاهش قابل ملاحظه دما و همچنین وقوع بارش‌های پراکنده به شکل باران و برف از عصر امروز تا اوایل وقت چهارشنبه این هفته در خراسان رضوی هستیم.

وی گفت: کاهش محسوس دما به ویژه در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته به میزان ۱۰ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود و دمای حداقل شبانه در بیشتر نواحی سردسیر خراسان رضوی به کمتر از پنج درجه زیر صفر خواهد رسید و ماندگاری هوای سرد تا روز‌های پایانی هفته کنونی ادامه دارد.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وقوع بارش‌ها به شکل باران و برف به ویژه در نواحی شمال غرب، برخی از نواحی مرکزی و شمال شرقی خراسان رضوی همراه با کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید پیش‌بینی شده است همچنین افزایش شدت وزش باد در سطح استان با احتمال بروز خسارت به ویژه در نوار شرقی رخ خواهد داد.

قائنی پور گفت: با توجه به تشکیل مه و کاهش دید همچنین یخ زدگی و لغزندگی محور‌ها و معابر، احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: تمهیدات لازم برای تامین سوخت، کنترل و تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرمازدگی به محصولات کشاورزی و باغات کوهپایه‌ای نواحی سردسیر به ویژه مناطق واقع در نیمه شمالی خراسان رضوی همچنین اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد و تاکید بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی در تردد جاده‌ای به ویژه محور‌های شمالی استان انجام شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.