مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه توانمندسازی ساکنان مناطق حاشیه‌نشین رویکرد طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است گفت: در چند سال اخیر اقدامات موثری در این راستا انجام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،شکوهی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی در جلسه هیات اندیشه ورز آذربایجان شرقی گفت: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت وزارت کشور و مسئولیت سازمان امور اجتماعی اجرا شد و اقدامات موثری از قبیل راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی به منظور ارتقای کیفیت زندگی ساکنان محلات حاشیه‌نشین انجام شد.

وی اظهارکرد: این مناطق به دلیل فقدان رسمیت، نقصان جدی در ارائه خدمات شهری و بی نظمی و آسیب پذیری کالبدی، دارای سطح نازلی از شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی همچنین رسالت هیات اندیشه ورز استان را بررسی آسیب‌های اجتماعی مبتلابه استان و ارائه راه حل‌ها و راهکار‌های علمی و عملی برای مداخله و مواجهه منطقی با آن‌ها عنوان کرد و ایده پردازی و نظریه پردازی در حوزه مسائل اجتماعی و ایجاد ارتباط منطقی در بین جامعه فکری و دستگاه‌های اجرایی را از وظایف این هیات برشمرد.

 ایزدی جیران استادیار مردم‌شناسی دانشگاه تبریز نیز در این جلسه به ارائه گزارش عملی با موضوع «پژوهشی مردم شناختی در یکی از محله‌های حاشیه نشین تبریز»، تمرکز بر بستر‌های موثر بر تهدید سلامتی جسمانی، روانی و اجتماعی مردمان حاشیه نشین تبریز، یافته‌های توصیفی و تحلیلی خود را در خصوص کالبد فیزیکی، اقتصاد مبتنی بر جمع آوری زباله، اجتماع طایفه محور و تضاد‌های فرهنگی سنتی روستایی و فرهنگ مدرن شهری ارائه داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.