نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت:دولت باید با توجه به راندمان کار و نه به ازای گذر زمان و تعیین وقت به معلمان حقوق پرداخت کند زیرا یک ساعت فعالیت معلمان نخبه راندمان بالایی دارد.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح همسان سازی حقوقان معلمان گفت: به نظر بنده نحوه پرداخت حقوق و مزایا چه برای معلمان و چه سایر کارمندان دولت غلط است.

او بیان کرد: دولت باید به ازای راندمان کار و نه به ازای گذر زمان و تعیین وقت به معلمان حقوق بپردازد.

پاک فطرت با بیان اینکه دولتمردان ما معتقدند که در ازای ۸ ساعت کار حقوق پرداخت شود، تصریح کرد: چه بسا همین مدت زمان شغلی هیچ راندمانی نداشته و فقط وقت تلف شده است.

 نماینده مردم  شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر حفظ شان و جایگاه معلمان ادامه داد: معلمان نخبه ای هستند که با یک ساعت حضور در کلاس درس فعالیت ۸ ساعت درسی را به خوبی انجام می‌دهند، پس نمی‌شود که حقوق معلمان را یکسان دید و پرداخت کرد.

او افزود: پرداخت حقوق معلمان همچون حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها پیشنهاد خوبی است اما می‌طلبد که معلمان مانند اساتید و هیأت علمی دانشگاه‌ها با مطالعه مستمر در همه حوزه‌ها به تولید علم و رساندن دانش آموزان به مراحل بالا در تعلیم و تربیت نقش شایانی داشته باشند.

این نماینده مجلس معتقد است که باید خیال معلمان از بابت مسائل مالی راحت باشد تا دغدغه‌های روزمره زندگی باعث بی انگیزگی آنان در تعلیم و تربیت نشود.

پاک فطرت خواستار توجه بیشتر دولت به معلمان جوان و تازه کار شد و گفت: دولت باید برای کاهش دغدغه معلمان جوان در بحث مسکن و ازدواج با پرداخت حقوق مکفی آنان را برای ارائه داشته‌های علمی اشان به دانش آموزان و تربیت نسلی پویا و با سواد تشویق کند.

 نماینده مردم  شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که باید حقوق معلمان تازه کار و جوان از معلمانی که سال ها است در کسوت معلمی مشغول به کار هستند، بیشتر باشد تا دغدغه معلمان جوان کم شده و زندگیشان سامان بگیرد.

او با بیان اینکه معلمان با سابقه، دیگر درگیر و دار حقوق نیستند، بیان کرد: معلمی که همه چیز آن تامین شده و سابقه اجرایی بالایی دارد، به دنبال پول نیست و فعالیت‌های درسی او جنبه عشق و علاقه در کسوت معلمی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دولت باید از سوی کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس موضوع پرداخت حقوق معلمان به دو مسئله مهم راندمان کار و توجه به معلمان تازه نفس و جوان با حقوق مکفی برای کاهش دغدغه مسکن و ازدواج آنان توجه ویژه داشته باشد.

پاک فطرت ادامه داد: طرح همسان سازی حقوق معلمان چندین بار به مجلس ارجاع داده شده است و قرار است که بزودی پیشنهاد ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی این دسته از افراد در صحن علنی مجلس مورد بحث بررسی قرار گیرد.

او دغدغه مجلس در این طرح را حفظ شان و جایگاه معلمان دانست و افزود: حرف و حدیث‌ها در مجلس در این رابطه بر این است که نباید ارزش حرفه معلمی را با پرداختی‌ها پایین بیاید.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: جایگاه معلمی از پزشکی و مهندسی و حقوق دان نیز به مراتب بالاتر بوده  زیرا همین معلم است که با تعلیم و تربیت خود پزشکان، مهندسان و سیاستمداران و حقوق دانان را به جامعه تحویل می‌دهد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.