رئیس دادگستری آبادان گفت:قاتل آبادانی که به اعدام محکوم شده بود پس از ۴ سال با رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نعمت اله روشن روان، رئیس دادگستری شهرستان آبادان  گفت: در نشستی با حضور سران عشایر ، مصلحین ، خیرین و دیگر اقشار مؤثر در حل و فصل این پرونده ، اولیاء دم با عفو و بخشش ، از خون قاتل فرزند خود گذشت کردند و پرونده شکایت از قاتل و اعدام او به جرم قتل یک شهروند پس از ۴ سال به صلح و سازش ختم شد.

به گفته روشن روان این قاتل سال ۹۶ در نزاعی دسته جمعی در یکی از مناطق این شهرستان یک نفر را به قتل رساند و و یک نفر دیگر را زخمی کرده بود و سبب ایجاد تنشج و اختلاف میان ۲ طایفه و و همچنین سلب آرامش و آسایش ساکنان مناطق محل سکونت آن‌ها شده بود.

او افزود: پس از دستگیری قاتل، با وساطت بزرگان اوضاع متشنج بین این ۲ طایفه نسبت به گذشته بهتر شد و طایفه مقتول بر رسیدگی پرونده از طریق مجاری قانونی تاکید داشتند.

روشن روان خاطر نشان کرد: پس از برگزاری جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده قاتل و محکوم شدن او قصاص و پس از تائید در دیوان عالی کشور، حکم او به اجرای احکام کیفری آبادان برای اجرای آن ارجاع شد و اولیاء دم اصرار به اجرای حکم قصاص داشتند و وساطت بزرگان بی اثر بود.

رئیس دادگستری آبادان در ادامه اظهار داشت: با توجه به بافت عشایری در مناطقی که این ۲ طایفه سکونت دارند و در راستای تحقق سیاست‌های سند تحول قضایی به منظور ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های مهم مانند قتل، این پرونده جهت حل و فصل و مصالحه به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شد.

وی افزود:با برگزاری در یک کار گروهی و جهادی با دعوت بزرگان طایفه قاتل و مقتول و برگزاری چندین جلسه با آنان به همت رئیس و اعضای مجتمع شورای حل اختلاف و همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح آبادان خانواده قاتل به گذشت از خون فرزندشان رضایت دادند.

روشن روان ضمن تحسین و تقدیر از تلاش رئیس و اعضای مجتمع شورای حل اختلاف، اعضای ستاد صبر و همیاران صلح آبادان در حل و فصل این پرونده، از مسئولان خواست که حمایت مادی و معنوی بیشتری از اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح داشته باشند تا زمینه آسایش، آرامش و امنیت پایدار در جامعه افزایش پیدا کند.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.