هفتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر و نقره در مشهد برگزار خواهد شد

نائب رئیس اول اتحادیه صنف طلا و جواهر مشهد گفت: هفتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در مشهد از تاریخ ۹ تا ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نائب رئیس اول اتحادیه صنف طلا و جواهر مشهد گفت: هفتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در مشهد از تاریخ ۹ تا ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در مشهد از تاریخ ۹ تا ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰، اتحادیه جواهرات مشهد در خدمت این نمایشگاه است تا این نمایشگاه به نحو احسن برگزار گردد.

نائب رئیس اول اتحادیه صنف طلا و جواهر مشهد گفت: برگزاری این نمایشگاه اگر هدفمند باشد، سود فراوانی برای مشهد دارد؛ اکثر کشور‌هایی که نمایشگاه برگزار میکنند از کنار این نمایشگاه‌ها سود بالایی می‌برند.

این مقام مسئول گفت: ما همگی باید دست به دست هم دهیم تا نمایشگاهی را برگزار کنیم که شایسته مشهد باشد.

وفادار گفت: اگر ما بتوانیم نگاه مسئولین را نسبت به صنعت طلا و جواهر عوض کنیم و نگاه بانک مرکزی که چهل سال است نسبت به ما تغییری نکرده است را تغییر دهیم خیلی خوب است و آینده روشنی را برای ما رقم خواهد زد.


بیشتر بخوانید


او گفت: درحالیکه در دوران تحریم‌ها اگر به بخش ما بیشتر توجه میشد بار ارزی فراوانی برای کشور داشتیم؛ هرچه ما بخش تولید را در کشور حمایت کنیم افراد بیشتری سرکار می‌روند و خوشبختانه صنف ما در اشتغالزایی خیلی خوب خودش را نشان داده است.

این مقام مسئول گفت: ما هنرمند‌های زیادی در مشهد داریم که توانایی بسیار بالایی در طراحی و تولید دارند مثال میزنم، گران‌ترین انگشتر جهان را یک مشهدی ساخته است که ما میتوانیم این توانایی و هنر را در نمایشگاهی که در دی ماه برگزار خواهد شد تمام و کمال عرضه کنیم.

وفادار گفت: در نهایت از همه کسانی که در این صنف دستی بر کار دارند میخواهم این نمایشگاه را هرچه بهتر برگزار کنند و شرایطی را فراهم کنند که در خور آبروی مشهد باشد و این صنعت را توسعه دهد.

فضای تبلیغاتی بیشتری برای نمایشگاه طلا و جواهر نیاز داریم

محمود بندرچی مدیرعامل شرکت رستاک پاد ویژن و مسئول نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و گوهر سنگ‌ها هم گفت: صنعت طلا و جواهر سومین تجارت در جهان، اولین تجارت رسمی دنیا و سبز‌ترین صنعت در جهان است.

وی گفت: به دلیل اینکه میزان بالایی از اشتغال زایی را در جهان ایجاد کرده و گسترده و فراگیر است؛ ما اگر می‌خواهیم این نمایشگاه رونق بگیرد نیاز داریم تا جو روانی مثبت و بزرگی در مشهد اتفاق بیفتد.

این مسئول گفت: من به جرات می‌گویم اگر این نمایشگاه به نحو احسن برگزار گردد می‌تواند حداقل ۲۰ میلیارد تومان به اقتصاد خراسان رضوی کمک کند و این مبلغ مبلغ کمی نیست.

بندرچی گفت: متاسفانه یکی از محدودیت‌های ما در برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی عدم تبلیغات و حمایت‌های مناسب است. ما باید از همه ابزار‌های موجود در حد توانمان برای تبلیغ این نمایشگاه‌ها استفاده کنیم تا مردم به سمت مشارکت سوق داده شوند.

او گفت: ما جایی را در ایران نیاز داریم که بتوانیم در آنجا مثل تایلند بحث تراش گوهر را در آن رونق دهیم و من فکر میکنم مشهد برای این کار بسیار بستر مناسبی دارد.

مسئول نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهر گفت: یکی از دلایل مناسب بودن مشهد برای این کار، همجواری آن با افغاستان است ما میتوانیم از سنگ‌های راش افغانستان استفاده کنیم و روی آن‌ها طراحی انجام دهیم، تراش بدهیم و در نهایت محصول ساخته شده به کشور افعانستان و دیگر کشور‌ها صادر کنیم.

بندرچی گفت: در نمایشگاهی که پیش رو داریم آموزشگاه‌های مشهد بسیار کم رنگ هستند و این اتفاق خوبی نیست؛ در حوزه جواهرات، اما وضع خوبی داریم، ولی از طرفی در حوزه نقره در نمایشگاه شرکت کننده هایمان کم هستند.

او گفت: مشهد می‌تواند قطب نمایشگاه‌های طلا و جواهر کشور باشد اگر ما بخواهیم و همه باهم کمک کنیم تا این اتفاق رقم بخورد و از تمام طرفیت‌های ممکن استفاده کنیم تا این نمایشگاه تبلیغ شود و فضای تبلیغاتی آن افزایش پیدا کند.

انتهای پیام//ص. ب.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
چقدر خوب کاشکی واقعا سودآوری داشته باشه این نمایشگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
پول که نداریم طلا بخریم فقط بریم ببینیم و حسرت بخوریم .... خخخخ ..
آخرین اخبار