از ابتدای مهرماه تاکنون آزمایش کرونای بیش از هزار و ۵۳۰ نفر از دانش‌آموزان خراسان رضوی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد احمدیان مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۸۶۰ مورد از این دانش آموزان تست پی. سی. آر مثبت داشته اند و بقیه نیز تست رپید یا آزمایش سریع آنان مثبت شده است.

وی گفت: دانش‌آموزان گروه ۱۲ تا ۱۷ سال و گروه سنی زیر ۱۲ سال از گروه‌های آسیب پذیر به لحاظ ابتلا به کرونا هستند، لذا کلیه مراقبت‌های سلامت در رابطه با بیماری کووید ۱۹ در برنامه مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیده شده است.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بدین ترتیب از ورود دانش‌آموزان با علائم مشکوک به کرونا در بدو ورود به مدرسه جلوگیری به عمل آمده و این افراد به مراکز منتخب کرونا ارجاع داده می‌شوند تا از آن‌ها تست کرونا گرفته شود.

احمدیان رهگیری دانش‌آموزان با علائم مشکوک کرونا را با اهمیت دانست و گفت: تیم‌های رهگیری به مدارس اعزام می‌شود و اگر اقدامات رهگیری با همکاری مدیر مدسه و همراهی اولیا به صورت شفاف انجام شود، آنان همکلاسی‌های خود را آلوده نخواهند کرد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۸ درصد از دانش‌آموزان خراسان رضوی، دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و ۶۲ درصد نیز دز دومشان را تزریق کرده‌اند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۲۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
حداقل ای کاش مدارس در فصل بهار بازگشایی می شد الان هم هوا آلوده است هم سرماخوردگی زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
اصلا فلسفه باز شدن مدارس توی این اوضاع چیه !!! بچه ها و نوجوانها اصلا رعایت نمی کنند و خودشون ناقل می تونند باشند و خانواده ها را هم آلوده می کنند