تشکری گفت : در استان تاکنون ۸۵ در صد از برنامه کشت محصولات گندم و جو آبی همچنین ۶۵ درصد از برنامه کشت گندم و جو دیم اجرایی شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمدجواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان شمالی   گفت: تا پایان این  ماه سطح زیر کشت محصول گندم و جو  در استان کامل و به برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی می‌رسد.


بیشتر بخوانید 


تشکری گفت: در استان همانطور که فصل پاییز پارسال خشک و سرد بود، فصل پاییز امسال نیز اینگونه بوده است.

او گفت : در فصل زراعی پاییزجاری، تاکنون فقط ۲۷ میلی متر بارندگی به صورت پراکنده و لکه‌ای در سطح استان داشته ایم.

او گفت : در فصل کشت پاییز جاری تا ۱۴ آذر ماه، ۸۵ درصد از برنامه کشت گندم و جو آبی همچنین ۶۵ درصد از برنامه کشت گندم و جو دیم در استان انجام شده است.

او گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار هکتار از مزارع استان، گندم آبی، ۶۳ هزار هکتار از مزارع استان گندم دیم همچنین ۲۱ هزار هکتار از مزارع استان، جو آبی و ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان جو دیم کشت شده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : به زودی برداشت پنبه و چغندرقند از مزارع استان به پایان می‌رسند که در این مزارع نیز گندم و جو کشت خواهند شد.

تشکری گفت : تا پایان آذر ماه جاری برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به خراسان شمالی در زمینه سطح زیر کشت گندم و جو محقق و کشت این دو محصول در این فصل طراعی در استان کامل می‌شود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.