سوارکاران برجسته کشور با اسب‌های فاخر خود در استان فارس به اجرای حرکات نمایشی پرداخته که مورد استقبال مردم شهرستان مهر قرار گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  در همایش کشوری شو سواره که به میزبانی شهرستان مهر برگزار شد، بیش از پنج هزار نفر به تماشای حرکات نمایشی اسب‌های فاخر ۱۲۰ چابک سوار از استان‌های مختلف کشور از جمله فارس، اصفهان، کرمان، بوشهر، آذربایجان و یزد پرداختند.

خلیل قاسمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهر گفت: سرمایه گذاری، تولید، تکثیر و پرورش اسب در کشور از جمله در استان‌های فارس و اصفهان در سال‌های اخیر از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده و به صنعت اسب رونقی دو چندان بخشیده است.

او بیان کرد: دوستداران و طرفداران صنعت اسب، در شهرستان‌های مختلف استان فارس از جمله شیراز، کوار، زرقان، مهر، لامرد، لارستان، گراش، کوار، مرودشت، قیر و کارزین، جهرم و اوز با سرمایه گذاری و ایجاد مراکز پرورش و تولید اسب به تکثیر نژاد‌های مختلف این حیوان نجیب از جمله دره شوری، کرد و عرب می‌پردازند.

قاسمی تصریح کرد: ایرانیان از دیرباز با اسب آشنا بوده و آن را اهلی کرده اند، اسب از اصیل‌ترین حیوانات در تاریخ ایران به شمار می‌رود و در فرهنگ ایرانی به نماد نجابت و زیبایی و وفاداری مشهور بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهر ادامه داد: رخش رستم در داستان‌های اساطیری ایران و ذوالجناح امام حسین (ع) در روایات اسلامی، از جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ایرانی - اسلامی کشورمان برخوردارند.

او افزود: همایش شو سواره در سطح کشوری روز جمعه برای سومین بار به میزبانی شهرستان مهر در استان فارس برگزار شد و حرکات نمایشی سوارکاران و چابک سواران اسب‌های ایران زمین از نژاد‌های مختلف مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

رخش مریخ، یاس، گوهر، مارال، گلرخ، گلرنگ، ستاره، سپیده، جمیله، ونوس، سحر، خال خال، نازگل، ملکه، ذوالجناح، طاووس، طوفان، چلچله، الماس، رها، جواهر، سوفیا، پرستش، عروس، گلبهار، ناتاشا، آتوسا، نغمه و آهو از جمله اسب‌های شرکت کننده در این همایش بودند.

این همایش با مشارکت اداره ورزش و جوانان و هیات سوارکاری شهرستان مهر و با مجوز فدراسیون اسب سواری و گزارش و اجرای شهریار بابایی و سرکلانتری مجتبی معتمدی از گزارشگران و سرکلانتر‌های معروف در مسابقات اسب سواری نخلستان شهر مهر برگزار شد.

شهرستان مهر با جمعیتی بالغ بر ۷۵ هزار نفر در جنوب استان فارس واقع شده و جوانان این شهرستان از استعداد بسیار بالایی در زمینه‌های مختلف ورزشی از جمله اسب سواری برخوردارند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.