تعدادی از کاربران محصولات اپل از این شرکت به دلیل شکسته شدن دستگاه‌های اپل واچ، به صورت جمعی شکایت کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از phonearena، اپل دوباره با مشکل مواجه شده و اکنون با شکایت دسته جمعی دیگری روبرو است. بلومبرگ گزارش می‌دهد که دلیل این شکایت‌ها محصولات اپل واچ است که گفته شده از نقص طراحی رنج می‌برد. مشکلی که باعث می‌شود صفحه نمایش در معرض شکستن یا جدا شدن قرار گیرد و لبه‌های تیز و خطرناکی ظاهر شود.

چهار مشتری اپل در دادگاه فدرال در اوکلند کالیفرنیا علیه این شرکت شکایت کرده اند. در بخشی از این شکایت نامه آمده: "صفحه نمایش جدا شده، شکسته یا ترک خورده یک خطر مادی و غیرمنطقی که تهدیدی برای ایمنی کاربران محسوب می‌شود."

این موضوع صرفا یک نظریه نیست و تصاویری که در این پرونده گنجانده شده بریدگی‌های عمیق روی مچ یکی از قربانیان این حادثه را نشان می‌دهد. اتفاقی که ظاهرا ناشی از نقص اپل واچ ۳ بوده است. این موضوع که در مدل‌های قدیمی اپل واچ وجود دارد، ناقض قوانین مختلف حمایت از مصرف کننده است.

گرفتاری اپل در یک پرونده شکایت مشابه

ادعای شاکیان این است که اپل برای تورم احتمالی باتری فضای کافی را در محصولات اپل واچ در نظر نگرفته و همین نقص طراحی منجر به شکسته شدن صفحه نمایش و آسیب دیدگی مشتریان می‌شود. شکایت فعلی به پرونده‌ای در سال ۲۰۱۸ شباهت دارد. با این حال، پرونده سال ۲۰۱۸ به دلیل ناتوانی شاکی در شناسایی نقص خاص رد شد.

نقص طراحی اپل

به همین دلیل است که این دعوای حقوقی جدید به طور خاص بر باتری به عنوان یک مقصر بالقوه تمرکز دارد. به گفته مشتریان صفحه‌ساعت‌ها از شیشه‌های کریستال یاقوت کبود ساخته شده‌اند و هرکدام دارای لبه‌های تیغی در چهار طرف هستند. هرگونه فشار بیش از حد از داخل می‌تواند منجر به شکستن شیشه و آسیب رساندن به فردی شود که ساعت را به مچ خود بسته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.