شیرانی گفت: با توجه به شناسایی سویه جدید امیکرون در دنیا و مشاهده آن در کشور‌های همسایه و جهش‌های متعدد این ویروس خطر شکسته شدن برخی از سد‌های ایمنی وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: وضعیت شیوع بیماری کرونا بسیار شکننده است و هرگونه واکسن هراسی و عادی انگاری موجب افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا می‌شود.

او افزود: خطر گرفتاری در نوسانات کرونا از جانب کسانی که هنوز واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده است وجود دارد.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: عمده‌ترین نگرانی‌ها مربوط به عادی انگاری بیش از حد مردم و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او ادامه داد: با توجه به شناسایی سویه جدید امیکرون در دنیا و مشاهده آن در کشور‌های همسایه و جهش‌های متعدد این ویروس خطر شکسته شدن برخی از سد‌های ایمنی وجود دارد.

شیرانی گفت: واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هیچ کدام به تنهایی برای مهار کرونا کافی نیست.

او افزود: افراد بالای ۴۰ سال که واکسن بهارات، سینوفارم و برکت دریافت کرده و ۳ ماه از دریافت نوبت دوم واکسنشان گذشته است، می‌توانند برای دریافت دز سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه نمایند.

شیرانی اضافه کرد: دریافت کنندگان واکسن‌های نوع آسترازنکا و اسپوتنیک بالای ۶۰سال که ۶ ماه از مدت دریافت دز دوم واکسنشان گذشته می‌توانند برای دریافت دز سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

او ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وضعیت مطلوبی ندارد و در حیطه‌های مختلف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان حدود ۵۰ تا حداکثر ۷۰ درصد است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار