مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: تخصیص هر گونه نهاده دامی صرفاً به دامدارانی صورت می‌گیرد که اقدام به پلاک کوبی دام‌های خود نموده باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یزدان احمد زاده مدیر جهاد کشاورزی سامان، از نظارت میدانی طرح هویت گذاری دام در این شهرستان خبر داد.

او گفت: نظارت میدانی طرح هویت گذاری دام توسط کارشناس امور دام این مدیریت در راستای توزیع صحیح و عادلانه نهاده‌های دامی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


احمدزاده با اشاره به اینکه طرح هویت گذاری دام یک طرح اجباری است افزود: تخصیص هر گونه نهاده دامی صرفاً به دامدارانی صورت می‌گیرد که اقدام به پلاک کوبی دام‌های خود نموده باشند.

او از اهداف دیگر این طرح به مواردی همچون دستیابی به آمار واقعی دام شهرستان، تسهیل در توزیع نهاده‌ها، تامین نیاز دقیق به واکسن و دارو و سرعت و دقت در امور بیمه دام اشاره کرد.

مصطفی کبیری کارشناس امور دام مدیریت جهاد کشاورزی سامان هم گفت: یکی از اهداف مهم اجرای طرح هویت گذاری دام جلوگیری از قاچاق دام است.

او افزود: پلاک‌هایی که بر گوش دام نصب می‌شود، دام‌های مجاز و غیرمجاز را در شهرستان مشخص می‌کنند، اگر دامی شناسایی یا به عنوان قاچاق گرفته شود، از پلاک نصب شده بر گوش دام مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار