یک و نیم میلیون راس دام در چهارمحال و بختیاری هویت گذاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  محمد اسدی مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در دیدار استاندار با مجموعه کارکنان دامپزشکی استان گفت: با همکاری و هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی استان، تا کنون یک و نیم میلیون راس دام در چهارمحال و بختیاری هویت گذاری شده است.

او با اشاره به اینکه طرح هویت گذاری دام یک طرح اجباری است و ارائه هرگونه خدمات و تخصیص نهاده‌های دامی صرفاً به دامدارانی صورت می‌گیرد که اقدام به پلاک کوبی دام‌های خود نموده باشند اضافه کرد: شناسایی دام‌های موجود، ثبت اطلاعات دام و دامدار، برآورد تولیدات دامی، جابجایی کنترل شده دام و نهایتاً مبارزه با قاچاق دام زنده از اهداف این طرح است.

اسدی ادامه داد: عوامل اجرایی این طرح اتحادیه دامداران و شرکت‌های تعاونی تحت پوشش آن در سطح استان، کارگزاران بیمه دام وابسته به صندوق بیمه بانک کشاورزی استان، دامپزشکی، اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایری و پیمانکاران بخش خصوصی پروژه‌های اصلاح نژاد دام هستند.

او به پراکندگی مناطق عشایری در استان اشاره کرد و گفت: به منظور سهولت عشایر استان در راستای اجرای طرح هویت گذاری دام اکیپ‌های پلاک کوب در تمامی نقاط استان مستقر هستند.


بیشتر بخوانید


در این دیدار اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اعتبارات دامپزشکی در مقابل فعالیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه این اداره کل ناچیز می‌باشد گفت: اعتبارات استانی و ملی دامپزشکی با همکاری سازمان دامپزشکی کشور ترمیم شود.
او افزود: دامپزشکان نسبت به حساسیت کار خود بسیار مهجور هستند.

اقبال عباسی گفت: بیش از پنجاه درصد بیماری‌های شناخته شده، بیماری مشترک بین انسان و حیوان می‌باشد که این موضوع نشان دهنده حساسیت کار دامپزشکان در پیشگیری از بیماری‌های دامی است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار