سرهنگ مکی از شناسایی و دستگیری عامل تهدید، ترویج شرارت و خشونت با انتشار تصاویر سلاح در فضای سایبر در شهرستان دهلران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سرهنگ منوچهر مکی، فرمانده انتظامی شهرستان دهلران اظهار داشت: طی رصد و پایش مستمر انجام شده، صفحه اینستاگرامی فعال در زمینه ترویج خشونت از طریق انتشار فیلم و تصاویر مجرمانه احصاء و شناسایی گردانندگان آن به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا دهلران قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی فنی مالک صفحه اینستاگرام شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی متهم دستگیر شد.

سرهنگ مکی ادامه داد : متهم بعد از مسدودسازی صفحه مجرمانه در فضای سایبر با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: امنیت و آسایش شهروندان در فضای مجازی یکی از مهم‌ترین اولویت پلیس است و قدرت‌نمایی، خشونت‌طلبی، تبلیغ سلاح و مهمات در فضای مجازی یکی از مصادیق برهم خوردن آسایش و امنیت شهروندان است، پلیس با قاطعیت و به صورت ویژه با هنجارشکنی‌ها در این فضا برابر قانون رفتار خواهد کرد.

سرهنگ مکی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت و یا با شماره تماس‌های:۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۳۲۱۲۷ و یا با شماره مرکزفوریت‌های سایبری ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.