ویرایش عکس به راحتی آب خوردن

با چند نرم افزار ویرایش عکس که به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید آشنا شوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  شاید حافظه تلفن همراه شما مملو از تصاویری باشد که با اندکی تغییر یا انجام برخی از ویرایش‌های خلاقانه، جلوه جدیدی از عکس را برای شما باز کند. مهم نیست تلفن همراه‌تان از کدام برند باشد و چه قیمتی داشته‌باشد؛ با این اپلیکیشن‌ها که برای هر دو سیستم‌عامل‌ آیفون و اندروید طراحی شده‌اند، می‌توانید به‌سادگی آب خوردن عکس‌های‌تان را ویرایش کنید. ما هم دست‌به‌کار شدیم و در این مطلب چهار تا از معروف‌ترین نرم‌افزارهای ادیت عکس را معرفی کردیم. با ما همراه باشید تا در نگاتیو این هفته بیشتر با این اپ‌های کاربردی آشنا شوید.

 

Snapseed
رایگان|  iOS و Android

این اپلیکیشن متعلق به گوگل، طیف گسترده‌ای از ابزارهای نوردهی و رنگی را دراختیار شما قرار می‌دهد. ابزارهای ویرایش موردنیاز شما شامل تنظیمات رنگ و وضوح برش، چرخش، صاف کردن و اصلاح پرسپکتیو عکس، فیلترهای سیاه و سفید، قدیمی و بافت‌دار، بهبود پرتره، تاری لنز، خط تصویر، نوردهی دوگانه، فریم‌ها و متن و... همگی در این نرم‌افزار دردسترس‌اند. شما می‌توانید این افکت‌ها را لایه‌بندی و با کمی خلاقیت ویرایش‌های جالبی روی عکس‌های خود ایجاد کنید.

 Lightroom
رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای)|  iOS و Android

لایت‌روم که یک نرم‌افزار استاندارد برای عکاسان حرفه‌ای است، سعی کرده‌است امکانات این نرم‌افزار برای رایانه را در نسخه تلفن همراه هم ارائه دهد. این برنامه فهرست چشمگیری از امکانات کاربردی دارد: ابزارهای برش، چرخش، نوردهی، کنتراست، برجسته‌سازی، سایه‌ها، تعادل رنگ سفید، اشباع، شارپ‌سازی، محو کردن، ازبین بردن مه و ابزارهای هندسی برای تغییر جهت و اندازه عکس، تنها تعدادی از آن‌ها هستند.
 
اگر نمی‌خواهید از روش دستی استفاده کنید، می‌توانید برای اعمال تغییرات در کل تصویر از روش‌های اتوماتیک نرم‌افزار استفاده کنید؛ البته برای بعضی از امکانات باید بهای آن‌ها را بپردازید.

 VSCO
 رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای)|  iOS و Android

دست شما در این برنامه به‌اندازه گزینه‌های دیگر این فهرست برای خلاقیت باز نیست اما VSCO یک برنامه ویرایش قوی و پرطرفدار است که با آن می‌توانید فیلتر‌های رنگی جذاب فیلم‌های کلاسیک «فوجی‌فیلم»، «کداک» و «ایلفورد» و همچنین مجموعه‌ای از فیلترهای سیاه‌وسفید را  روی عکس‌های خود ایجاد کنید. این اپ که یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین برنامه‌های ویرایش عکس است، می‌تواند تقریبا همه نیازهای شما را برآورده کند؛ به‌طوری که هم می‌توانید یک تصویر را به‌طور خودکار بهبود بخشید، هم فیلترهای متعدد را روی آن اعمال کنید و هم عمق رنگ، نوردهی و کنتراست عکس‌تان را تغییر دهید. دو قسمت از برنامه که احتمالا بیشتر وقت خود را در آن خواهیدگذراند، در تنظیمات ازپیش‌تعیین‌شده فیلترهای رنگی است که همه‌چیز از رنگ پوست گرفته تا پرسپکتیو عکس را شامل می‌شود.

 PicsArt
رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای)| iOS و Android

این نرم‌افزار طیف وسیعی از ابزارهای ویرایش را دراختیار شما قرار می‌دهد؛ از تنظیمات اولیه مانند نوردهی و کنتراست گرفته تا درجه‌بندی رنگ‌های سینمایی و فیلترهای دراماتیک که عکس شما را به نقاشی تبدیل می‌کند. PicsArt گزینه‌های زیادی هم برای روتوش چهره دارد که البته بیشتر آن‌ها پولی است. این نرم‌افزار با ایجاد یک جامعه اشتراک‌گذاری عکس به سبک اینستاگرام فرصت اشتراک‌گذاری عکس‌ها و تجربیات شما از ویرایش عکس‌های‌تان را هم فراهم می‌کند.

منبع: روزنامه خراسان  / زندگی سلام

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.