معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۱۳۳ واحد اقامتگاه گردشگری در حوزه بومگردی با کسب مجوز‌های لازم در این استان فعالیت دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف بیدخوری معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: همچنین تاکنون موافقت اولیه رسمی برای تاسیس ۱۸۵ واحد اقامتگاه بومگردی دیگر در خراسان رضوی صادر شده است.

وی گفت: درخواست تاسیس ۱۲ واحد بومگردی دیگر نیز مشمول تشکیل پرونده شده تا به زودی در کمیته برنامه‌ریزی گردشگری استان طرح و برای واحد‌های برخوردار از شرایط لازم و قانونی موافقیت اولیه صادر شود.


بیشتر بخوانید


معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: شهرستان گناباد با ۱۵ واحد، شهرستان‌های کلات و بینالود هر یک با ۱۴ واحد و نیشابور با ۱۳ واحد به ترتیب دارای بیشترین تعداد اقامتگاه بومگردی در این استان هستند.

وی گفت: تا قبل از شیوع کرونا بومگردی و اقامتگاه‌های بومی در خراسان رضوی مورد استقبال گردشگران خارجی قرار داشتند و به خصوص در شهر‌هایی مانند گناباد، تربت‌جام و خواف شاهد استقبال بیشتر گردشگران خارجی از این واحد‌ها بودیم.

بیدخوری گفت: این استان بخاطر گستردگی و تنوع جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری این خطه از ظرفیت بسیار برای توسعه بومگردی و ایجاد واحد‌های اقامتی برخوردار است.


انتهای پیام//م. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.