زارعی کوشا گفت: مدیریت اجرایی استان در جهات مختلف باید بر محور پژوهش باشد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر استان که در دانشگاه کردستان برگزار شد با اشاره به اهمیت و ضرورت فعالیت‌های پژوهشی و تولید علم در جامعه گفت: مقام معظم رهبری پرچمدار و حامی پژوهشگران، دانشمندان و دانش پژوهشان است.

او افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها و پژوهشگران باید بر محور پژوهش حرکت کنند، تحقیق و پژوهش در حوزه علم باید تبدیل به گفتمان شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه گفتمان پژوهش نیز باید به جریان مدیریت بدل شود گفت: جهت گیری حرکت ما در مدیریت اجرایی استان در جهات مختلف باید بر محور پژوهش باشد.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه خلا‌های مدیریتی استان و عدم توجه به پژوهش و مطالعات علمی بحران‌هایی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه آب ایجاد کرده است ادامه داد: رویکرد مدیریت اجرایی استان عنایت ویژه‌ای به طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی دارد.

او پژوهشگران را سالم‌ترین اقشار جامعه دانست و گفت: این قشر در جهت کار‌های پژوهشی با قوانین بورکراتیک اداری مواجه اند در حالیکه این قشر باید با فراغ بال بیشتری از آن‌ها استقبال کنیم و مشورت کنیم.

استاندار کردستان اصلاح رویکرد‌های کلان در حوزه پژوهش را ضروری برشمرد و گفت: فرایندی طراحی شده که پژوهشگر برای انجام تکلیف کاری ملزم به حرکت در این مسیر است.

زارعی کوشا نگرش مدیران اجرایی را تاثیرگذار دانست و گفت: اگر مدیران اجرایی استان نگرش پژوهش محور نداشته باشند اعتبارات پژوهشی را در جا‌های دیگری هزینه خواهند کرد در این راستا ضرورت دارد نگرش‌ها اصلاح و شاخص‌ها بازنگری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.