رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با وجود اینکه سال هاست تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تصویب شده، اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: رشته پرستاری یک رشته تخصصی و عملکردی است و با وجود اینکه سال هاست تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تصویب شده، اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

او افزود: در حوزه قانونگذاری پرستاری دو نقص عمده وجود دارد که می‌طلبد برای بهبود وضعیت پرستاران رفع این نواقص مطالبه شود.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: یک مورد در خصوص وضعیت استخدامی پرستاران است به این ترتیب که در حوزه سلامت شایسته نیست کسانی که عملکرد مشابه دارند وضعیت استخدامی و دریافتی‌های متفاوت داشته باشند چرا که ممکن است بی‌انگیزگی ایجاد کند و صدمه آن متوجه سلامت مردم شود.

او اظهار داشت: از همین رو می‌طلبد، تصمیم‌گیرندگان و مجریان درجه یک این مساله را حل کنند و تبعیض در استخدام و دریافتی‌ها برطرف شود و اگر قرار است امتیازی داده شود عادلانه باشد.

شیرانی با تاکید بر سختی کار پرستاران به ویژه در دوران شیوع کرونا، بازنگری در به کارگیری نیروی انسانی در حوزه سلامت را خواستار شد.

او تصریح کرد: طی دو سال گذشته روز‌های سختی گذشت، ۱۲ ساعت شیفت کاری با پوشش نفس‌گیر و در محیطی که آلوده به ویروس کروناست ضایعات جسمی و روحی بسیاری برای پرستاران به همراه داشت.

شیرانی گفت: با این وجود اتفاقات خوبی در حوزه پرستاری رخ داد و علاوه‌بر اینکه پرستاران با مداخلات به موقع و مناسب خود در امر درمان سهیم شدند یک بار دیگر ارزش جامعه پرستاری و پزشکی مشخص شد و این جایگاه شانیت دوباره گرفت.

او ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای حدود سه هزار کادر پرستاری است که از این تعداد یک هزار و ۵۵۰ پرستار عضو نظام پرستاری هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار