نگاه دولت به بخش آب بسیار ارزشمند است

آب محور توسعه کشور است و رشد و توسعه هر کشور بستگی به وجود آب دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا شهلایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در نشست بررسی مشکل آب شرب شهر شاهو با فرماندار شهرستان روانسر، بخشدار و شهردار شاهو، سیاست کلان دولت سیزدهم را رفع محرومیت و خدمتگزاری هرچه بیشتر به مردم مناطق محروم اعلام کرد و گفت: در راستای اجرای این سیاست، خدمات‌رسانی هر چه بهتر در حوزه آب را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.

او با بیان اینکه آب جایگزینی ندارد، افزود: باتوجه به شرایط خشکسالی و کاهش بارش‌ها، نیازمند مساعدت و مشارکت همه اقشار مردم و دستگاه‌های اجرائی در عبور از بحران فعلی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه ادامه داد: با مقایسه آمار‌ها شاهد کاهش ۵۲ درصدی بارش‌ها نسبت به دوره مشابه و کاهش ۳۷ درصدی در بلندمدت هستیم و باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم تا با تطبیق منابع و مصارف از شرایط بحرانی فعلی عبور کنیم.

شهلایی اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای استان آمادگی کامل دارد در کنار سایر نهاد‌ها در خصوص رفع مشکل آب شرب شهر شاهو اقدام کند.

او گفت: با توجه به اهمیت موضوع، مجوز گمانه‌زنی و اکتشاف چاه تامین آب شرب شهر شاهو صادر می‌شود و شرکت آب و فاضلاب می‌تواند عملیات حفاری را آغاز کند.

برنامه ریزی در جهت رفع مشکل کم آبی

سعدی مصطفی‌زاده فرماندار شهرستان روانسر نیز در ابتدای این نشست گفت: با اقداماتی که در سال گذشته انجام شد، خوشبختانه مشکل تنش آبی حادی نداشتیم و برای رفع مشکلات کم آبی در سال آینده از هم اکنون برنامه ریزی و اقداماتی را دستور کار قرار داده ایم.

او افزود: در این فصل سرما، توزیع آب در شهر شاهو جیره بندی است و انتظار می‌رود با توجه به مطالبه مردم و آمادگی شرکت آب و فاضلاب استان، حفر چاه تامین آب شرب شهر شاهو در دستور کار قرار بگیرد.

مصطفی زاده بر بهره‌مندی روستا‌های روانسر در طول خط انتقال آب به شهر جوانرود به آب شرب پایدار، لایروبی رودخانه‌های «عاصم آباد» و «خشکه رود» شهر روانسر و پرداخت خسارت‌های سیل ۹۸ به کشاورزان روانسری تاکید کرد.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: آب ، توسعه ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.