مهم‌ترین حوادث ۱۶ آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه شانزدهم آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف تریاک در منزلی در شیراز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۶۸ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک در بازرسی از یک منزل شخصی در یکی از محلات شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ سیدموسی حسینی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری کارکنان پلیس فرودگاه شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در یکی از محلات شهرستان شیراز دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۶۸ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

گردو‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف سواری پژو و کشف ۴۰۵ کیلوگرم گردو و مغز خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان کرد: ماموران انتظامی "نی‌ریز" در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۴۰۵ کیلوگرم گردو و مغز آن که خارجی و قاچاق بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری ۱۹ خرده فروش مواد مخدر در آباده 

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری ۱۹ خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری سایر رده‌های انتظامی ضمن کنترل محور‌های مواصلاتی به جهت پیشگیری از تردد و جا به جایی مواد مخدر، تعدادی از منازل و پاتوق‌های خرده فروشان را نیز شناسایی کردند.

او ادامه داد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند در این بازرسی‌ها، ۳۳ کیلو تریاک و ۱۶۵ گرم هروئین و شیشه را کشف و ۱۹ خرده فروش مواد مخدر را نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی دهند.

رئیس پلیس شهرستان آباده تصریح کرد: در این طرح‌ها یک مغازه به علت توزیع مواد مخدر پلمب و ۸ دستگاه وسایط نقلیه که خرده فروشان به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع می‌کردند نیز توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه برخورد جدی با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت مستمر و قاطعانه خواهد بود، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص فعالیت‌های مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان کوه‌چنار هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۲ عدد گیربکس به همراه قطعات اگزوز، یک دستگاه سرسیلندر، یک دستگاه موتور کامیون و ۲ عدد پمپ هیدرولیک خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و یک نفر نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف ۱۵ دستگاه ماینر قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۵ دستگاه استخراج ارز خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری تعدادی ماینر در ۳ واحد مسکونی در بخش جنت این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳ قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از بررسی موضوع و انجام تحقیقات میدانی محل‌های مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی به آن مکان‌ها اعزام شدند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در بازرسی از این مکان‌ها ۱۵ دستگاه استخراج ارز خارجی قاچاق کشف و ۲ نفر نیز دستگیر شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش این اقلام غیرمجاز را ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف گازوئیل قاچاق در لارستان 

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۱۱ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و همچنین جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی لارستان طرح برخورد با خودرو‌های حامل سوخت قاچاق را در سطح شهرستان با تمام توان به مرحله اجراء در آوردند.

او افزود: ماموران انتظامی حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی به ۲ دستگاه کامیون مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۱۱ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

تهدید شاکی با دسترسی غیر مجاز

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که پس از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی شاکی وی را تهدید می‌کرد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: با ارجاع پرونده‌ای قضائی مبنی بر تهدید زنی جوان به انتشار تصاویر شخصی‌اش توسط فردی ناشناس از طریق فضای مجازی، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد فرد ناشناس لینک آلوده و مخربی را برای شاکی ارسال که پس از گشوده شدن لینک، وی به اطلاعات شخصی آن دسترسی و آن را دستاویزی برای تهدید قرار داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا ادامه داد: با اقدامات فنی و تخصصی افسران پلیس فتا موفق شدند عامل تهدید و ایجاد مزاحمت را شناسایی و آن را دستگیر کنند.

سرهنگ قسام از تحویل متهم به دادسرا گفت و به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: از بازکردن لینک‌های ناشناس که برای شما ارسال می‌شود جدا خودداری کنید.

پلمب ۲۸ واحد صنفی متخلف در کوار

فرمانده انتظامی کوار گفت: در ساماندهی و برخورد با واحد‌های صنفی متخلف، ۸۵ واحد مورد بازدید ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی بیان کرد: با راه‌اندازی گشت تلفیقی، ماموران پلیس امنیت عمومی با همکاری بازرسان اتحادیه صنوف و صنعت، معدن و تجارت ۸۵ واحد صنفی را در سطح شهرستان مورد بازدید قرار دادند.

او تصریح کرد: در این زمینه ۲۸ واحد صنفی به علت عدم رعایت ضوابط، نداشتن پروانه کسب و همچنین گرانفروشی پلمب و به ۳۵ واحد صنفی دیگر اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی کوار ضمن تاکید بر ادامه طرح‌های نظارت بر اماکن و صنوف و قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس، از مردم خواست در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

موتورسیکلت قاچاق روانه پارکینگ شد

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در منزل یکی از شهروندان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و مالک موتورسیکلت خود را برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس داد.

سرهنگ صارمی خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش موتورسیکلت مذکور را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.