مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: افتخار ما این است که درِ حوزه‌های علمیه خواهران به روی اندیشه‌های نو باز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در دیدار با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، بیان کرد: افتخار ما این است که در حوزه‌های علمیه خواهران، در را به روی اندیشه‌های نو باز گذاشته‌ایم و سعی می‌کنیم دستگاهی باشیم که قدرت حل مساله داشته باشد.

او زنان را یکی از ظرفیت‌های خاموش ایران خواند که امام راحل انقلاب با تدبیر خود این ظرفیت را فعال کرد و به وسیله آنان انقلاب را به ثمر و حنگ تحمیلی را به فرجام رساند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به تمرکز رهبر انقلاب بر روی  فعال‌سازی زنان و استفاده از ظرفیت جوانان، عنوان کرد: دشمن هم با تشخیص راهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب، تلاش می‌کند این ظرفیت‌ها را خاموش کند و برای تغییر هویت دینی مردم بر فعالیت در حوزه جوانان و زنان و حتی کودکان و نوجوانان تمرکز کرده است.

بهجت پور همچنین با اشاره به ایجاد ظرفیت حضور بانوان حوزوی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، عنوان کرد: این نشان می‌دهد انقلاب روز به روز بیشتر از این فرصت استفاده می‌کند. 


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر گسترش رشته‌های سطح عالی و تخصصی گفت: پیچیده شدن مسائل مختلف ممکن است حتی دستگاه‌های بین المللی را به مسیر غلط بکشاند، از این رو ورود تخصصی به مسائل ضروری است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، ایجاد سطح سه و چهار تحصیلات حوزوی در استان بوشهر و حضور بانوان در سطوح عالی و تخصصی را خواستار شد.

ایجاد ۱۲ مدرسه علمیه قوی در افق ۱۴۰۴ بوشهر

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این دیدار گفت: در جبهه مقاومت ایران، نقش مهمی برعهده بانوان است و حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان مغز متفکر این جبهه، در تولید علم، نقشی بی بدیل دارند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: با توجه به حضور بانوان بااستعداد در حوزه‌های علمیه، می توان از این ظرفیت در حوزه بین المللی هم استفاده کرد.

او ادامه داد: در حدود ۱۲ سال گذشته، نزدیک به ۱۲ هزار مترمربع به فضای حوزه‌های علمیه خواهران افزوده شده است و با احتساب این آمار در مجموع در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، به حدود ۲۱۱ هزار مترمربع فضای حوزوی رسیده‌ایم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به راه اندازی کارگروه‌هایی برای تالیف کتب حوزوی در استان، عنوان کرد: یک مرکز انتشارات و کارگروه پژوهش از این فعالیت‌های علمی حمایت می‌کند.

صفایی بوشهری بیان کرد: برنامه ما برای افق ۱۴۰۴ ایجاد ۱۲ مدرسه علمیه قوی در استان بوشهر بوده است و تاکنون به حدود ۹۰ درصد این افق دست یافته‌ایم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.