کتاب «اَلعُلماءُ الاَبرار» (تاریخ علما و روحانیت شهر بوشهر) نوشته آیت الله صفایی بوشهری رونمایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کتاب «اَلعُلماءُ الاَبرار» (تاریخ علما و روحانیت شهر بوشهر) به قلم آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در مراسمی در مصلای این شهر رونمایی شد.

این کتاب درباره علما و روحانیان فقید شهر بوشهر نوشته شده و شامل بخش‌هایی مانند زندگی‌نامه، استادان، شاگردان، آثار و تالیفات، فعالیت‌های دینی- تبلیغی، سیاسی و ... آنان است.

کتاب «اَلعُلماءُ الاَبرار» در شمارگان ۵۰۰ نسخه، در قطع وزیری، جلد گالینگور و در ۲۱۰ صفحه به همت انتشارات والانگار پژوهشگاه ادب، فرهنگ و تاریخ استان بوشهر، ناشر چاپ آثار آیت الله صفایی بوشهری به چاپ رسیده و روانه بازار نشر شده است.

صفایی بوشهری در بخش‌هایی از مقدمه این کتاب با بیان اینکه شهر بوشهر با پیشینه کهن و تمدنی دیرین، یکی از مناطق مهم جغرافیای ملی و فراملی جهان و حوزه خلیج فارس است، می‌نویسد: «نقش بنیادین روحانیت و نخبگان این شهر در آفرینش تمدن و تحول در این منطقه بسیار مهم و قابل توجه و بنیادین است، ولی دست‌های استعمارگر خارجی به ویژه انگلستان و دیگر کشور‌های زیاده خواه جهان بر محو و کم رنگ نمودن نقش دینی عالمان دینی و همچنین برخورد قهر آمیز با آن ستارگان درخشان به اشکال مختلف تحریف، تبعید، توهین، توطئه و حتی قتل در تومار تاریخ این استان؛ بلکه منطقه خلیج فارس کاملا نمایان است».

او پرداخته نشدن به جایگاه عالمان و نخبگان از سوی تاریخ پژوهان ملی و محلی را موجب به فراموشی سپردن آنان عنوان و تاکید کرده است:«این کتاب در اندیشه احیا و تبیین شکوه تاریخی بزرگان شهر بوشهر و مانایی نام آنان در تاریخ می‌باشد».


بیشتر بخوانید


آیت الله صفایی بوشهری در حوزه علمیه قم زیر نظر استادانی مانند آیت الله بهجت، بهاءالدینی، پایانی، شیخ جواد تبریزی، حضرات آیات خوشوقت تهرانی، شب‌زنده‌دار جهرمی، شبیری زنجانی، وحید خراسانی، راستی کاشانی و جوادی آملی تحصیل کرده است و دروس مختلف حوزوی را تدریس می‌کند.

او دارای تالیفات متعددی است از جمله: روش تحصیل ادبیات عرب در حوزه (کتاب تشویقی سال حوزه)، مغنی الأدیب (با همکاری برخی از اساتید، کتاب درسی حوزه)، شرح و ترجمه مغنی الأدیب (۴ جلد)، آموزش صرف (با همکاری برخی از اساتید، کتاب درسی حوزه)، آموزش نحو (کتاب درسی حوزه)، بداءةالنحو (کتاب درسی حوزه و دانشگاه)، بداءة التمارین، داستان‌های آسمانی، چلچراغ آسمان عصمت، وقت ظهور، سیمای تاریخ اسلام، ترجمه صحیفه سجادیه، درآمدی بر مدیریت کار آمد اسلامی، ولایتمداری تنها حجت سیاسی الهی، تهاجم نرم، پایان دنیا در کلام خدا، النحو التطبیقی، المتون للتعلیم و التدریب، ترجمه‌ زیارت‌نامه‌ حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، نسیم رحمت، زندگی نامه‌ حضرت امام هادی(ع)، أنوار الهدی (۱۴ جلد) و «أعلام العلماء».

صفایی بوشهری سال ۱۳۸۷ به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر منصوب شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.