نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس گفت: صنایع استان برای تحقق مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود در تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه‌های علمیه مشارکت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در بازدید از طرح‌های عمرانی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بیان کرد: نقطه آغازین همه افتخارات امروز در جهان اسلام، به ویژه این نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر ایمان و اعتقاد مردم شکل پیدا کرده است، حوزه‌های علمیه بوده‌اند.

او ادامه داد: امروز نظام اسلامی و اسلام عزیز در عالم نقش آفرینی می‌کند و تأثیرگذاری دارد، این نظام برخاسته از فرهنگی دینی و اعتقادی است که حوزه‌های علمیه مروج آن بوده‌اند و امروز بر دل‌ها حکومت و نقش خود را در معادلات بین المللی در منطقه و فرا منطقه ایفا می‌کند.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: امام عزیز ما در همین حوزه‌ها پرورش پیدا کردند و همواره این علما بوده‌اند که از اسلام عزیز حفاظت کرده و به نسل‌های بعد رسانده ‌ند.

جمیری با اشاره به تأثیرگذاری علما و روحانیون برجسته استان بوشهر در طول تاریخ معاصر، گفت: در استان ما حوزه‌های علمیه سابقه طولانی دارند، ولی از زمان ورود آیت الله صفایی بوشهری کار‌های تأثیرگذاری در زمینه توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه صورت گرفته است. به همان نسبت هم که حوزه‌های علمیه برادران تشکیل شده و طلابی در سطوح عالیه تربیت شده‎اند حوزه‌های علمیه خواهران هم گسترش پیدا کرده‌اند و نقش آفرینی می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه برای برطرف شدن مشکلات و تسهیل فعالیت‌های حوزه علمیه هر آنچه که در توان داریم انجام خواهیم داد، تاکید کرد: باید نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه و سختی‌هایی که طلاب در مسیر کسب علم تحمل می‌کنند برای عموم مردم تبیین شود و همگان از نقش آفرینی و تأثیرگذاری خواهران و برادران طلبه مطلع شوند.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صنایع استان برای تحقق مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود در تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه‌های علمیه مشارکت کنند.

جمیری گفت: با تمام وجود می‌دانم که کار حوزه‌های علمیه ضرورت دارد و برای حل شدن مشکلات آن‌ها تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.