هفتمین دوره کارآموزی قضایی خوزستان با حضور رئیس کل دادگستری استان و جمعی از معاونین برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: آنچه قضاوت را از سایر مناصب جدا می‌کند، انتساب این شغل با انبیاء و ائمه اطهار است و همین امر، خطیر بودن این منصب را می‌رساند.

او بیان داشت : همه امور مشروع برای مسلمین مقدس است اما قضاوت، جایگاهی ویژه دارد که باید قدر آن را بدانید و در شان این جایگاه رفتار کنید.

حجت الاسلام مرادی افزود: کنترل خشم و پرهیز از عصبانیت، پدیرش اشتباهات احتمالی در داوری و سعی در اصلاح آن از طرق قانونی، رعایت نظم و انصباط در محل کار و رسیدگی‌ها، فروتنی در مقابل تعریف و تمجیدها و کنترل مراودات با دیگران، از جمله نکاتی است که در کنار ارتقای علم و دانش، باید رعایت شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: امیدواریم پس از طی دوره آموزشی و ملحق شدن به دستگاه قضایی، شاهد صدور آرایی شفاف و متقن از سوی شما قضات جوان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی طباطبایی معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان گفت: این دوره آموزشی با ۲۰ کارآموز شروع می‌شود و بیشتر این کاراموزان سوابق درخشانی در عرصه وکالت و کارمندی در دستگاه قضا را دارند.

او افزود: امر قضاء جایگاه بسیار مهم و اساسی است و فردی که وارد این منصب می شود باید ابتدا بر نفس خود غلبه کند و طی کردن این مسیر دشوار، مستلزم برخی ملزومات است که یکی از آن‌ها، آموزش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی تصریح کرد: در این دوره، آموزش‌های لازم به کارآموزان داده می شود اما ضروری است تا این آموزش‌ها به صورت مستمر و مداوم ادامه یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.