نخستین جشنواره بین المللی تصویرسازی صلح به روایت شعر «سعدی»، «حافظ» و «مولانا» شعرای بزرگ ملی، با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به میزبانی شهر شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدحسین انباردار سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در این خصوص توضیح داد: این رویداد فرهنگی و رقابتی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز و دبیرخانه شهر خلاق برنامه ریزی و با حمایت و مشارکت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نیز کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

او اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت‌های ادبی و فرهنگی کشور به ویژه در وادی هنر شعر که یکی از کهن‌ترین و اصیل‌ترین بخش‌های فرهنگی ملت ایران را تشکیل می‌دهد، به وضوح، عشق به انسان و نوعدوستی ذاتی ایرانیان را روشن می‌سازد.

 انباردار، توجه به ابیات و واژگان شعرای پارسی گوی را حاوی نوع خاص جهان بینی مبتنی بر صلح و دوستی و آشتی بین انسان‌ها به عنوان بارزترین موضوع در ایدئولوژی آنان دانست.

او، اشعار شعرایی همچون سعدی، حافظ و مولانا را از برجسته‌ترین این ابیات معرفی کرد و افزود: حتی شعرایی همچون فردوسی که بیشتر اشعاری در قالب شعر حماسی و جنگ و نبرد می‌سروده اند نیز از این جهان بینی مبتنی بر صلح و آرامش دور نبوده اند و در نشر و ترویج اندیشه صلح بین انسان‌ها سهیم هستند.

این مقام مسئول در دانشگاه با اشاره به چنین پیشینه فرهنگی و فکری در کشور ایران، انتخاب شهر شیراز به عنوان زادگاه و مدفن دو تن از بزرگترین شعرای شعر پارسی و میزبان نخستین جشنواره تصویرسازی صلح به روایت شعر سعدی، حافظ و مولانا را انتخابی هوشمندانه و کارشناسی شده برشمرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه افزود: فراخوان این جشنواره فرهنگی، در تیر ماه سال جاری از سوی برگزارکنندگان این رویداد منتشر شد و طی مدت سه ماه، از ۳۹ کشور جهان، بیش از هزار اثر از ۲۴۶ هنرمند، به دبیرخانه این رویداد ارسال شد.

او ادامه داد: با توجه به اعتبار و جایگاه بین المللی این رویداد فرهنگی، از چهره‌های برجسته و شناخته شده بین المللی در زمینه‌های فرهنگی و هنری همچون «محمدعلی بنی اسدی»، «آرای ازبک» از کشور ترکیه، «کاظم طلایی»، «محمدرضا دوست محمدی» و «یلدا آزرمی» به عنوان هیات داوران این فستیوال استفاده می‌شود.

انباردار توضیح داد: برگزیده نخست این جشنواره مبلغ هزار و پانصد دلار جایزه و نیز دیپلم افتخار و مدال ویژه صلح و دوستی شهر شیراز را به دست می‌آورد و به نفرات دوم و سوم، به ترتیب ۹۰۰ و ۶۰۰ دلار به همراه دیپلم افتخار تعلق می‌گیرد.

او افزود: مراسم داوری و آئین اختتامیه این رویداد فرهنگی و هنری اواخر آذر امسال برگزار می‌شود و از آثار برگزیده، نمایشگاهی در شعبه ایرانی کمیسیون ملی یونسکو و سپس در مرکز سازمان یونسکو در شهر ژنو برپا می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.