بخشنده گفت: دستگاه قضایی و پلیس دو سازمان مکمل یکدیگر هستند که تلاش و جدیت خاصی در ایجاد امنیت و آرامش روحی شهروندان دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، عبدالوهاب بخشنده دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در نشست با فرمانده انتظامی استان ایلام، گفت: هر چه دستگاه قضائی و نیروی انتظامی با هم تعامل و هماهنگی بیشتری داشته باشند فضا برای مجرمان تنگ‌تر و مردم احساس امنیت و رضایت بیشتری خواهند داشت.

او نیروی انتظامی را محوری‌ترین سازمان در برقراری نظم و امنیت و حفظ آرامش در جامعه دانست و ادامه داد: پلیس بازوی توانمند دستگاه قضایی در برخورد با هنجار شکنان در جامعه است.

او ضمن تقدیر از اقدامات موثر و به موقع پلیس ۱۱۰ استان در راستای رفع نیاز‌های پلیسی مردم، بیان کرد: با شناسائی آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف از جمله اعتیاد، نگهداری سلاح و مهمات، فضای مجازی و غیره می‌توان از وقوع بسیاری از جرائم پیشگیری کرد.

 بخشنده، آموزش و تعاملات سازنده و هدفمند را دو مقوله اساسی و راهبردی برای پیشبرد اهداف کاری دانست و گفت: دستگاه قضایی و پلیس دو سازمان مکمل یکدیگر هستند که تلاش و جدیت خاصی در ایجاد امنیت و آرامش روحی شهروندان دارند و نتیجه این همکاری ارتقای امنیت و رضایتمندی مردم است.

او با بیان اینکه پلیس برابر قانون با مخلان نظم و امنیت و هنجار شکنان، قاطعانه برخورد می‌کند، اظهار کرد: اقدامات میدانی و عملیاتی پلیس نسبت به مجرمان در کنار رسیدگی و برخورد قضایی، کامل کننده چرخه مقابله با مجرمان و ارتقای امنیت عمومی است.

او همچنین اظهار کرد: در برخورد با جرایم به خصوص جرایم خشن، ارازل و اوباش و برهم زنندگان امنیت شهروندان از هیچ گونه اقدامی دریغ نخواهیم کرد و برخورد سریع، قاطع و سختی با اینگونه افراد خواهیم داشت.

هدف اصلی پلیس و دستگاه قضائی ارتقای امنیت اجتماعی است

در ادامه این نشست فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: هدف مشترک پلیس و دستگاه قضائی شناسایی آسیب ها، کنترل و کاهش آن‌ها در جهت ارتقای امنیت اجتماعی است.

سردار دلاور القاصی مهر با اشاره به اینکه وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیت جامعه است، بیان کرد: لازمه تحقق امنیت پایدار در گرو مشارکت آحاد مردم و همراهی سایر دستگاه‌ها با پلیس و دستگاه قضائی است.

او با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۷۱ هزار تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است، افزود: خادمان مردم در انتظامی استان تمامی موفقیت‌های خود در عرصه‌های ماموریتی را مرهون مشارکت خوب و موثر مردم و پشتیبانی‌های دستگاه قضایی می‌داند، چرا که تولید امنیت یک فرآیند جمعی است.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: کارکنان انتظامی استان در مبارزه با کانون‌های جرم، پاکسازی نقاط آلوده و فروشندگان مواد مخدر از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون با تلاش بی وقفه و انجام اقدامات پلیسی موفق به کشف بیش از ۵۶۰ کیلوگرم مواد مخدر شده اند.

او در ادامه، بیان کرد: طبق آمار‌های موجود در همین مدت و در برخورد با جرایم حوزه‌های اجتماعی و امنیتی، افزایش ۱۶ درصدی دستگیری سارقان و افزایش ۱۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر را در سطح استان داشته ایم.

او در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش ۵۱ درصدی کشفیات سلاح و مهمات غیرمجاز نسبت به مشابه سال قبل در استان اشاره کرد و گفت: پلیس با اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با قاچاق سلاح و مهمات غیر مجاز، هیچ جای امنی برای اقدامات مجرمانه اراذل و اوباش و قاچاقچیان سلاح غیرمجاز در استان نخواهد گذاشت.

او با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی در تمام ماموریت‌ها در کنار نیروی انتظامی بوده و همپای پلیس در جهت ایجاد نظم و امنیت پایدار در جامعه تلاش کرده است، گفت: محاکمه و مجازات مجرمان و هنجارشکنان بیانگر عزم جدی دستگاه قضائی در مبارزه با اخلالگران نظم عمومی جامعه است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.