فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از دستگیری ۶ حفار غیر مجاز در شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سرهنگ رسول مرادی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت:با توجه به گزارش ارسالی به یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر اقدام چند نفر برای حفاری غیر مجاز، پس از حضور پاسگاه نیروی انتظامی روستای نران در محل، شش حفار غیرمجاز در حین حفاری در این روستا دستگیر شدند.

مرادی گفت:این سوداگران غیرمجاز به وسیله بیل مکانیکی به قصد کشف اشیاء تاریخی اقدام به حفاری نموده بودند که با اقدام مناسب پاسگاه انتظامی روستای نران دستگیر شدند.

او اظهار داشت:با هماهنگی انجام‌شده و تشکیل پرونده قضایی توسط این اداره‌کل، حفاران غیرمجاز برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان ضمن تقدیر از دوست‌داران میراث‌فرهنگی، نیرو‌های خدوم و تلاشگر انتظامی و یگان حفاظت اداره‌کل گفت:همکاری و همراهی مردم در شناسایی و دستگیری غارت‌گران میراث‌فرهنگی امری انکار ناپذیر است، ضمن تشکر از تمامی مردم فرهنگ دوست کردستان، امید است این همکاری تداوم و روند افزایشی داشته باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.