پزشک جراحی که اشتباها اقدام به قطع پای بیمار کرده بود، جریمه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک پزشک جراح اتریشی که به طرز اشتباهی اقدام به قطع پای یک بیمار ۸۲ ساله کرده بود در دادگاه محکوم شد. بنا به گزارش گاردین در این عمل جراحی که در ماه می‌ انجام شد این پزشک ۴۳ ساله غیرعمدی اقدام به قطع پای سالم بیمار کرده بود. این پزشک که هویتش مشخص نشده دو روز پس از انجام عمل متوجه اشتباه خود شد.

در ابتدا قرار بود که پای سمت چپ این بیمار قطع شود که پزشک جراح پای راست او را قطع کرد. این اتفاق در بیمارستانی در شهر فرایشتات اتریش رخ داد. این اشتباه عجیب زمان تعویض بانداژ پای بیمار و هنگامی که به بیمار اعلام شد که پای دیگر او نیز باید قطع شود مشخص شد. بنا به گزارش رسانه اتریشی کوریر، بیمار که اکنون فوت شده به دلیل ابتلاء به بیماری زمینه‌ای و از دست دادن هر دو پایش به شدت آسیب دیده بود.


بیشتر بخوانید


این پزشک جراح که هویتش مشخص نشده با خطای انسانی خواندن اشتباه خود در دادگاه گفت: "من می‌دانم که پای چپ بیمار را قطع کردم. اما این اشتباه من یک خطای انسانی بود."

قطع کردن پای بیمار

در جلسه دادگاه که روز چهارشنبه برگزار شد دادگاه این پزشک را به دلیل سهل انگاری فاحش مجرم شناخت و وی را به مبلغ ۳۰۴۹ دلار (حدود ۲۲۹۶ پوند) محکوم کرد. همچنین همسر بیمار که قبل از رسیدن پرونده اش به دادگاه فوت کرده بود مبلغ ۵۶۶۰ دلار (۵۰۰۰ یورو) غرامت دریافت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار