معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: صلح و سازش بیش از ۲۱ هزار پرونده با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف استان انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا باوی، معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف ترویج و توسعه صلح و سازش و اصلاح ذات البین در جامعه است که قوه قضاییه در گام دوم انقلاب به این مقوله در سند تحول قضایی و جهت سوق دادن پرونده‌های وارده به محاکم به این سمت و سو بسیار تاکید دارد.

او افزود: به همین منظور اعضای پر تلاش و زحمتکش شورا‌های حل اختلاف خوزستان در یک کار جهادی توانستند از مجموع ۷۷ هزار و ۶۷۷ پرونده دعاوی قابل صلح و سازش، بیش از ۲۱ هزار ۷۸۱ پرونده را در ۷ ماهه اول امسال منتهی به صلح و سازش کنند.

باوی اظهار داشت: در این مدت ۵۳ فقره پرونده از قبیل؛ ۳۹ پرونده قتل، ۸ پرونده نزاع، ۳ پرونده اختلاف مالی و ۳ پرونده اختلاف خانوادگی که از اهمیت خاصی برخودار بودند به صلح و سازش مختومه شدند که جا دارد از همه دست اندرکاران که در امر اصلاح ذات البین قدم‌های مؤثر و گره کشایی برداشتند تشکر و قدردانی شود و امیدواریم که مورد حمایت بیشتر معنوی و مادی قرار بگیرند.

این مقام قضایی بیان کرد: شورا‌های حل اختلاف از بدو تاسیس تاکنون توانسته با رسیدگی به اختلافات و دعاوی بخشی از بار دستگاه قضایی کشور را کم کند و مهم‌ترین وظیفه این مراجع، صلح و سازش و رسیدگی به اختلافات است؛ که جایگاه آن روز به روز در بین مردم ارتقاء پیدا می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.