ارزش کالا‌های صادرشده از ابتدای امسال ۳۸هزار و ۷۳۳تُن انواع کالا به ارزش ۳۲میلیون و ۲۸۸هزار و ۸۴دلار بوده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  جواد جعفری مدیر گمرک خراسان شمالی گفت: ارزش کالا‌های صادرشده از ابتدای امسال ۳۸هزار و ۷۳۳تُن انواع کالا به ارزش ۳۲میلیون و ۲۸۸هزارو ۸۴دلار از طریق گمرک صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶درصد افزایش یافت.


بیشتر بخوانید 


جواد جعفری همچنین با اشاره به واردات ۱۴هزار و ۴۲۹تُن کالا به ارزش ۲۷میلیون و ۹۴۳هزار و ۷۹۲دلار افزود: در این مدت واردات کالا به لحاظ ارزش یک درصد و از نظر وزنی ۳برابر شده است.

کشور‌های آسیای میانه مقصد بیشتر کالای استان

مدیر گمرک استان در ادامه بیشتر کالا‌های صادراتی استان را محصولات پتروشیمی شامل کود اوره، ازت، پودر کریستال ملامین، مقاطع فولادی، ورقه‌های اسفنجی، محصولات پلاستیکی، رب گوجه، بلوک بتنی، اسید سیتریک خوراکی، هیدروکسید سدیم، زعفران و انواع محصولات کشاورزی عنوان کرد.

او گفت: کالا‌های استان به مقصد کشور‌های افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان، گرجستان، آذربایجان، افغانستان، عراق، ترکیه، ایتالیا و اتریش صادرشد.

ماشین آلات تابگیری، خط تولیدنیکل، پارچه، الکترودزغالی، شکرخام، برنج، شمارشگر کنتور، فیلتر المنت و روغن صنعتی از جمله کالا‌هایی است که از کشور‌های چین، ترکیه، آلمان، پاکستان، هند و عمان در این مدت وارد استان شده است.

هشت ماه پارسال نیز ۱۰۴هزار و ۷۷۲تُن انواع کالا به ارزش ۳۰میلیون و ۵۸۴هزار و ۱۲۱دلار از طریق گمرک صادر و چهارهزار و ۹۷۳تُن به ارزش ۲۷میلیون و ۶۱۲هزار و ۷۴۷دلار وارد استان شده بود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.