معماری پلکانی و مناظر بی‌نظیر طبیعی ،پاوه و اورامانات را به یکی از مقاصد گردشگری در غرب کشور تبدیل کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی سرپرست فرمانداری پاوه با اشاره به ثبت جهانی منطقه اورامانات،گفت: طبیعت بکر، معماری پلکانی و تنوع زیست محیطی و فرهنگی و وجود مناظر بی‌نظیر طبیعی در منطقه پاوه و اورامانات این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری در غرب کشور تبدیل کرده است.

او افزود: وجود زبان و لباس اختصاصی و فرهنگ اختصاصی در شهرستان پاوه و ثبت ملی چندین اثر صنایع دستی و میراث طبیعی و ثبت جهانی منطقه اورامانات، جاذبه‌های گردشگری را ۲ چندان کرده و می‌توان پاوه را به عنوان قطب گردشگری ایران به شمار آورد.

سرپرست فرمانداری پاوه بیان داشت: پروژه‌های متعدد خدمات گردشگری و همچنین اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌های مسافر در شهرستان پاوه پذیرای گردشگران ایرانی و خارجی هستند.

بالایی ادامه داد: جذب سرمایه‌گزاری در بخش گردشگری در منطقه پاوه و اورامانات می‌تواند رغبت گردشگران را برای سفر به این منطقه بیشتر کند.

او گفت: اخیراً به علت شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های سفر رونق گردشگری در این منطقه کاهش داشته است و با بهتر شدن شرایط مردم مهمان‌نواز و مردم‌دوست منطقه پاوه و اورامانات همچنان پذیرای گردشگران ایرانی و خارجی هستند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.