امام جمعه بوشهر به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد داد در این استان شهرک داروسازی دریایی بسازند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار احمد حیدری سخنگو و معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، بیان کرد: استان بوشهر از مجموع ۴۰۰ رقم خرما در ایران صد رقم را در اختیار دارد که باید به تحقیقات ژنتیک، برای توسعه تولید و صادارت این محصول توجه شود و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند بخش علمی این طرح را مدیریت کند.

او به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد داد در بوشهر شهرک داروسازی دریایی بسازند و در حوزه مهندسی دریا و رشته‌‏های تولید ثروت از محصولات دریایی مانند رشته داروسازی دریاپایه باید به صورت ویژه کار کنند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: این دانشگاه برای هر استانی منطبق با توانمندی و ظرفیت‎‌های آن استان برنامه‌ریزی دارد و برای نمونه در استان بوشهر توسعه رشته‌‎های مرتبط با فناوری هسته‌ای و کشاورزی مد نظر است.

احمد حیدری همچنین افزود: دانشگاه آزاد برای مشکلات راه حل‌های علمی، فناورانه و کاربردی ارائه می‌ دهد و انتظار است مسئولان عالی کشور و استانداران به آن‌ها توجه کنند.

او با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد یک ریال بودجه دولتی نمی‌گیرد، درباره شهریه بیان کرد: حداقل و حداکثر افزایش شهریه را وزارت علوم محاسبه می‌کند که میزان افزایش شهریه سالانه حدود ۲۰درصد است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بازگشایی دانشگاه با توجه به رنگ‌بندی کرونایی انجام می‌گیرد و امید است هر چه زودتر دانشگاه‎ها به طور کامل بازگشایی شوند.

به گفته حیدری، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‎ترین دانشگاه منطقه بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار دانشجو دارد و بیش از ۲۶هزار عضو هیات علمی و ۶۰ هزار کارمند در آن فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.