نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: انتظار داریم جامعه دانشگاهی برای حل مسائل استان بوشهر راهکار ارائه کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در نشست با رئیس و مدیران جهاد دانشگاهی استان بوشهر بیان کرد: انتظار می‌رود نخبگان، کارشناسان و جامعه دانشگاهی برای حل مسائل استان بوشهر راهکار ارائه کنند.

 او با قدردانی از طرح‌های اجرا شده جهاد دانشگاهی در استان بوشهر، افزود: با وجود کمبود‌های اعتباری که در جهاد دانشگاهی استان بوشهر وجود داشته است شاهد تلاش‌ها و اقدامات خیلی خوبی هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جهاد دانشگاهی این قابلیت را دارد که بتواند با تکیه بر توان و استعداد جوانان مسیر توسعه استان را سرعت ببخشد.

رضایی با اشاره به طرح تولید بچه‌ماهی و مجتمع آبزی‌پروری جهاددانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: استان بوشهر در حوزه آبزیان ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده شود، حتی طرح‌های مطالعاتی زیادی در نقاط مختلف استان بوشهر و دشتستان انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسند.

دانشگاه‌ها در توسعه استان نقش چندانی ندارند

 رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این مرکز از ابتدای تاسیس تاکنون ارائه کرد و گفت: انتظار داریم حمایت بهتر و بیشتری از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در استان بوشهر صورت گیرد. از نظر بودجه‌ای در استان با مشکل روبه‌رو هستیم و با توجه به تفاهم‌نامه با استان درخصوص راه اندازی مراکز پژوهشی و پزشکی و تحقیقاتی، تاکنون بودجه‌ای تخصیص داده نشده است که این باعث شده طرح‌های توسعه‌ای و فناورانه که در استان پیش بینی شده بود راه اندازی نشود.

علی احمدی‌زاده، با بیان اینکه میان دانشگاه‌ها هم‌افزایی لازم وجود ندارد، ادامه داد: دانشگاه‌ها در توسعه استان نقش چندانی ندارند و با توجه به ظرفیت‌های بالای استان نتوانسته اند متناسب با ظرفیت‌ها عمل کنند.

او گفت: با توجه به معضل گسترده بیکاری باید دغدغه همه مدیران و همچنین دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها با توجه به فرمایش‍‌های رهبر معظم انقلاب اشتغال باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.