کشت قراردادی جزء برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : کشت قراردادی جزء برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است که در استان اجرا خواهد شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشت قراردادی جزء برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است که در استان اجرا خواهد شد، از کشاورزان خواست جهت انعقاد کشت قراردادی به ادارات تعاون روستایی شهرستان‌های خود مراجعه کنند.

او گفت : در این طرح نهاده‌ها و بیمه محصولات به صورت اعتباری با تخفیف ۲۰ درصد در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.

او اولویت انعقاد قرارداد را با کشت آبی عنوان کرد و افزود: با این وجود طرح برای کشت دیم نیز قابل اجرا خواهد بود.

صفایی سازمان تعاون روستایی را بازوی سازمان جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم دانست و افزود: هوشمندسازی و بکارگیری استارتاپ‌ها در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و همچنین سایر وظایف مرتبط با شبکه تعاون روستایی، یکی دیگر از برنامه‌های اصلی این سازمان است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه به تامین و توزیع میوه شب عید اشاره کرد و گفت: با انتخاب مباشر تامین و توزیع استانی، میوه مورد نیاز جهت تنظیم بازار تامین و وارد استان خواهد شد.

او با اشاره به انتخاب سازمان تعاون روستایی به عنوان مجری خرید محصولات کشاورزی توسط شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی ادامه داد: شبکه تعاونی‌های روستای استان کرمانشاه با بهره‌گیری از ظرفیت ها، زیرساخت‌ها و پتانسیل موجود خود آماده خرید تمامی محصولات اساسی کشاورزی شامل گندم و کلزا از کشاورزان استان است.

صفایی رویکرد جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران را هوشمندسازی و نوآوری در شبکه تعاونی‌های روستایی عنوان و گفت: مستند سازی اموال تشکل‌ها و تفکیک آن‌ها از اموال سازمان را از دیگر برنامه‌های پیش روی سازمان است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.