مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین از آغاز عملیات برداشت محصول ذرت دانه‌ای از سطح ۷۰۴ هکتار مزارع زیرکشت این محصول در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مراد محمودیان مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: از مجموع مزارع زیر کشت ذرت در این شهرستان ۶۵۸ هکتار دانه‌ای و ۴۶ هکتار علوفه‌ای است که میانگین برداشت ذرت علوفه‌ای در هر هکتار ۳۰ تا ۴۰ تُن برآورد شده است.

او اظهار کرد: همچنین میانگین برداشت ذرت دانه‌ای پنج تا هشت تُن در هکتار است که در مجموع پیش بینی می‌شود در فصل برداشت، حدود ۳۳ هزار تن محصول در مزارع این شهرستان تولید شود.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین بیان داشت: با تمهیدات صورت گرفته، مرکز تعاون روستایی قصرشیرین نسبت به خرید تضمینی محصول ذرت از کشاورزان اقدام می‌کند سپس محصول خریداری شده به کارگاه‌های ذرت خشک کنی در سرپل‌ذهاب تحویل می‌شود.
محمودیان با بیان اینکه چند دستگاه کمباین، کار برداشت محصول ذرت از زمین‌های کشاورزی این شهرستان را بر عهده دارند، ادامه داد: اکنون ذرت علوفه‌ای با قیمت ۸۰۰ تا یک هزار تومان و ذرت دانه‌ای با قیمت پنج هزار و ۶۰۰ تا ۶ هزار تومان از ذرت کاران خریداری می‌شود.

گفتنی است:قصرشیرین با ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب استان کرمانشاه، ۳۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.