معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۹.۵ درصد فضاهای آموزشی در استان های مختلف نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح‌های نیمه تمام و در دست ساخت آموزش و پرورش گناباد گفت: ۱۹.۵ درصد فضاهای آموزشی در استان های مختلف نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند.

او گفت: از این میان هفت درصد فضاهای آموزشی به دلیل فرسودگی نیازمند تخریب هستند که با همراهی خیران دوباره احداث و بازسازی می شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲۵ هزار کلاس درس در کشور در حال ساخت است که بخشی از آنها با منابع دولتی و بخشی با مشارکت خیران ساخته می‌شوند. 

رخشانی مهر گفت: دولت سیزدهم امسال ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث و بازسازی فضاهای آموزشی کشور هزینه می کند و سال گذشته هم همین میزان تخصیص یافته بود.

وی گفت: در لایحه بودجه سال آینده اعتبار ساخت و بازسازی فضاهای آموزشی به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد و بیشترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش جلب مشارکت خیران در اجرای طرح‌ها است.

رخشانی مهر تکمیل طرح‌های نیمه تمام را اولویت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ذکر کرد و گفت: طرح‌های بسیار از محل منابع ملی و مشارکت خیران آغاز شده که با تخصیص اعتبار لازم برای سرعت بخشی در تکمیل آنها تلاش می شود.

وی گفت: از مجموع ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس که در ابتدای سال تحصیلی کنونی تحویل آموزش و پرورش داده شد بالغ بر هفت هزار کلاس با مشارکت خیران احداث شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای جلب مشارکت مردم در احداث و بازسازی فضاهای آموزشی طرح آجر به آجر را در دست اجرا دارد که در این راستا افراد متقاضی می توانند با مبالغ مختلف حتی ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار ریال در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به وجود بیش از پنج هزار کلاس درس در حال ساخت در استان خراسان رضوی طی چهار سال گذشته گفت: پارسال هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و امسال هم همین رقم برای تکمیل این طرحها تخصیص یافته است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.