رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده گفت: پویش مردمی بذرکاری برای احیای "جنگل‌های زاگرس" در ۲۵هکتار از جنگل های کوه سیاه لنده اجرا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ذبیح الله محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده گفت: پویش مردمی بذرکاری برای احیای "جنگل‌های زاگرس"  با همکاری سازمان های مردم نهاد، انجمن های دوستدار محیط زیست، سپاه ناحیه لنده، بسیجیان و جمعی از مسئولان اجرایی شد.

او با اشاره به اینکه بخشی از جنگل های زاگرس طی این سال ها براساس عواملی مانند خشکیدگی درختان بلوط، کم بارشی و سایر عوامل طبیعی و انسانی آسیب دیده است بیان کرد: بذر پاشی گونه های بلوط و بادام علاوه بر احیای جنگل های زاگرس نقش مهمی در توسعه فرهنگ جنگل کاری دارد.

محمدی تصریح کرد: بذر پاشی و حمایت همه مردم از جنگل‌های زاگرس که به عنوان بخشی از سامانه تنفسی سرزمین ایران محسوب می شود نقش مهمی در حیات بیشتر  این ذخیره­ گاه ژنتیکی دارد.

او حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع را وظیفه همگانی دانست و افزود: باید فرهنگ حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی و بهره گیری اصولی از محیط زیست فراگیر و بر میزان آگاهی مرتع داران و جنگل نشینان با ارائه آموزش‌های علمی و عملی در راستای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها افزوده شود.

شهرستان لنده دارای ۸۵ هزار هکتار عرصه طبیعی است که از این سطح ۵۳ هزار هکتار جنگل و ۳۲ هزار هکتار مرتع است.

شهرستان لنده با ۲۲ هزار تن جمعیت در ۲۳۰ کیلومتری یاسوج واقع شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.