رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزار و ۵۳۰ هکتار از عرصه‌ های منابع طبیعی و جنگلی استان نهال کاری و بذرکاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، جواد رحیمیان رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از پارسال تاکنون، در هزار و ۵۳٠ هکتار از جنگل‌ ها و مراتع استان طرح بذرکاری و نهال کاری اجرا شد.

رحیمیان با بیان اینکه توسعه کشت‌ ها و پوشش مناطق هدف با بذر‌های مختلف از جمله بلوط انجام شد، افزود: با اجرای این طرح بخش زیادی از جنگل‌ ها و پوشش مراتع در کهگیلویه و بویراحمد احیا شد.

او با بیان اینکه پس از بذر کاری و نهال کاری نگهداری از این ظرفیت‌ ها نیز از محور‌های مهم توسعه ظرفیت‌ های جنگلی است، اضافه کرد: از پارسال تاکنون حراست و حفاظت از بذر‌ها و نهال‌ های کاشته شده در سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مناطق هدف انجام گرفت.

رحیمیان آتش سوزی‌ ها، آفات و امراض به ویژه برگ خوار‌ها را از جمله آسیب‌ ها و چالش‌ های پیش روی جنگل‌ ها و مراتع به ویژه درختان بلوط در استان دانست و ادامه داد: خشکیدگی درختان بلوط، تغییرات اقلیمی و تخریب و تصرف منابع طبیعی از دیگر موارد آسیب زای این بخش است.

رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری منابع طبیعی استان با اشاره به اهمیت لزوم توسعه اصولی با در نظر گرفتن حمایت از ظرفیت‌ها و منابع طبیعی، گفت: سدسازی‌ها، خطوط انرژی، راهسازی و توسعه‌های انسانی نیز در تخریب منابع طبیعی و جنگل‌ها نقش دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.