کتاب «معبد زیر زمینی»با محوریت خاطرات مقنی های دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، احمد حاجی زاده، رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم در آیین رونماییکتاب «معبد زیر زمینی»گفت: کتاب به بیان خاطرات مقنی‌هایی که در دوران دفاع مقدس نقش موثری در پیروزی رزمندگان داشتند اختصاص یافته است.

او افزود: تولید ۴۵ کتاب با موضوع دفاع مقدس در دستور کار کنگره شهدای استان قم قرار دارد که کتاب معبد زیر زمینی اولین آن هاست.

حاجی زاده در ادامه گفت: این کتاب‌ها با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران منتشر و در طول یک سال رونمایی خواهد شد.

حاجی سطح شیب‌دار اولین خروجی را بالا رفت و شروع کرد به کلنگ زدن. صدای قدم در کانال پیچید. پس رزمنده‌ها رسیده بودند. الان بود که هوا توی کانال کم بیاید. موتور برق را زدند و کانال روشن شد. چراغ قوه ام را خاموش کردم و ستوان آرام را دیدم که جلوتر از بقیه در کانال جلو می‌آمد. نیرو‌های ارتش و سپاه و بسیج توی کانال و توی اتاقک‌های استراحت پخش شده بودند. حاجی با دیدن آرام گفت: «باز شده» بعد یک قدم بالا رفت. آرام گفت: «نه حاجی، نرو بالا. پراهنت سپیده» حاجی گفت: «میخواهم ببنم ثمره کارم کجا سردرآورده؟»
بخشی از کتاب معبد زیر زمینی، صفحه ۱۴۷


کتاب «معبد زیر زمینی» رمانی است که بر اساس خاطرات مقنی‌ها جنگ تحمیلی به قلم خانم معصومه میر ابوطالبی به رشته تحریر در آمده است.

خاطراتی که هر چند راویانش تاثیر زیادی در عملیات‌های دفاع مقدس به خصوص عملیات فتح المبین داشته، اما با وجود گذشت بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی همچنان ناگفته مانده است.

کتاب معبد زیرزمینی به سفارش کنگره ملی شهدای استان قم، در شمارگان هزار نسخه به همت انتشارات کتاب جمکران چاپ و با قیمت ۳۳ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به پایگاه اینترنتی انتشارات کتاب جمکران (وابسته به مسجد مقدس جمکران) به آدرس www.ketabejamkaran.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.