فعالیت تجاری در مرز‌های رسمی پرویزخان و خسروی شهرستان قصرشیرین در جریان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت: فعالیت تجاری در مرز‌های رسمی پرویزخان و خسروی این شهرستان در جریان است و انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی و یا فضای مجازی مبنی بر توقف فعالیت تجاری در این مرز‌ها و بسته بودن آن صحت ندارد.

او افزود: مرز رسمی پرویزخان از ابتدای شیوع کرونا در کشورمان تاکنون تنها گذرگاه مرزی بوده که فعالیت‌های تجاری در آن حتی یک روز هم متوقف نشده و صادرات کالا در این مرز رسمی همچنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جریان است.

 تاتار اظهار داشت: همچنین فعالیت تجاری در مرز رسمی خسروی نیز انجام می‌شود و بسته بودن این مرز برای فعالیت‌های تجاری صحت ندارد بلکه تردد مسافر و زایر از این مرز انجام نمی‌شود و مرز برای تردد مسافر بسته است.

فرماندار قصرشیرین تاکید کرد: مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرز‌های فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالا‌های غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

تاتار یادآور شد: تردد مسافر از مرز رسمی پرویزخان با محدودیت و البته با ارایه کارت واکسیناسیون و یا داشتن نتیجه منفی تست پی سی آر کرونا انجام می‌شود.

گفتنی است:شهرستان مرزی قصرشیرین با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.