همزمان با گسترش سویه جدید ویروس کرونا، ریاض نیز اعلام کرد این سویه در عربستان نیز شناسایی شده و یک مورد مبتلا به ثبت رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اخبار السعودیه، یک مسئول در وزارت بهداشت عربستان ظهر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک مورد مبتلا به سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «اومیکرون» در این کشور شناسایی شده است به گفته این این مقام سعودی، فرد یادشده یکی از شهروندان این کشور بوده که به شمال آفریقا سفر کرده و پس از بازگشت به عربستان ابتلای او به سویه جدید تایید شده و همه افراد در ارتباط با او در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول عربستانی بر لزوم تسریع در تکمیل دوز‌های واکسن و رعایت تمامی اقدامات پیشگیرانه و پروتکل‌های مصوب و همچنین اهمیت رعایت دستورالعمل‌های مربوط به قرنطینه و آزمایش افرادی که از سفر می‌آیند برای ایمنی آن‌ها و ایمنی همه تاکید کرد.

وزارت کشور عربستان سعودی پیش از این تمام پرواز‌ها از مبدأ مالاوی، زامبیا، ماداگاسکار، آنگولا، سیشل، جمهوری موریس و جزایر کومور به عربستان و همچنین سفر به این کشور‌ها را به علت نگرانی از شیوع سویه جدید کووید-۱۹ لغو کرده بود.

کشف این سویه جدید در کشور‌های منطقه مانند عربستان به دلیل نزدیکی به مرز‌های کشورمان برای مقامات و مردم ایران مهم بوده است، با این حال بعد از قطع شدن روابط دیپلماتیک ایران با عربستان انجام پروازها میان طرفین متوقف شده است.

سویه جدید اومیکرون نیز که به تازگی در کشور آفریقای جنوبی کشف شده است نگرانی‌های بسیاری را به دنبال داشته است و بسیاری از کشور‌های دنیا نظیر انگلیس، دانمارک، هلند، اتریش، جمهوری چک، ایتالیا، ژاپن و چند کشور دیگر به ثبت رسیده است. با توجه به افزایش آمار ابتلا به کرونا در کشور‌های اروپایی نیز براساس گزارش رسانه‌های غربی این قاره در حال حاضر کانون شیوع کروناست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار