سازمان جهانی بهداشت در هشداری به کشورها اعلام کرد هنوز نتایج تحقیقات در خصوص مقاومت واکسن در برابر سویه جدید مشخص نیست و تا آن زمان باید صبر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سازمان جهانی بهداشت به کشور‌ها هشدار داد که فعلا ممنوعیت‌های مسافرتی اعمال نکنند.

این سازمان تصریح کرد: دانشمندان در حال بررسی میزان محافظت واکسن‌ها در برابر سویه جدید کرونا موسوم به «اومیکرون» هستند و تا زمان اعلام نتایج تحقیقات کشور‌ها نباید محدودیت‌های سفر اعلام کنند.

بازار‌های مالی پس از اعلام رئیس شرکت «مدرنا» مبنی بر اینکه واکسن‌های موجود در برابر سویه جدید ویروس کرونا تاثیرگذاری کمتری دارند، به شدت سقوط کردند. شاخص سهام MSCI در سراسر جهان ۱.۳۹ درصد کاهش یافت.

گفته می‌شود سویه جدید کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی گزارش شده است. در پی نگرانی از شیوع سویه «اومیکرون»، مقامات بهداشتی روز گذشته اعلام کردند که کانادا ممنوعیت ورود مسافران از جنوب آفریقا را تمدید می‌کند. این ممنوعیت شامل مسافران نیجریه، مالاوی، مصر و هفت کشور دیگر است.

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا روز گذشته به شهروندان این کشور توصیه کرد از سفر به نیجر، گینه نو، لهستان و ترینیداد و توباگو خودداری کنند.

روز گذشته اولین گزارشات از ابتلا به سویه جدید در آلمان و ژاپن منتشر شد و اکنون این دو کشور علاوه بر انگلیس، ایتالیا، جمهوری چک، استرالیا و هلند افرادی مبتلا به اومیکرون دارند.همچنین تلویزیون سعودی از شناسایی نخستین مورد ابتلا به سویه امیکرون کرونا در این کشور خبر داد که مربوط به یک تبعه عربستانی است که از شمال آفریقا بازگشته بود.مقامات بهداشت و درمان نیجریه امروز چهارشنبه اعلام کردند نخستین مورد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا در این کشور که پرجمعیت‌ترین کشور آفریقایی محسوب می‌شود، شناسایی شد.

سازمان جهانی بهداشت سویه جدید را «نگران کننده» دانسته و این باور وجود دارد که انتقال سویه جدید بسیار بیشتر از سویه‌های قبلی کرونا باشد.

پایان پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
معلوم نیست این سازمان بهداشت جهانیه یا سازمان قتل عام جهانی
آخرین اخبار