رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: عقاب صحرایی آسیب دیده برای درمان به مرکز حیات وحش اداره حفاظت محیط زیست سیرجان انتقال یافت.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علی اکبر رسولیان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: فردی با مراجعه حضوری از وجود یک پرنده شکاری بزرگ جثه در زمین کنار منزلش خبر داد که به اتفاق این شخص به مکان مورد نظر رفتیم و مشخص شد پرنده از نوع عقاب صحرایی می‌باشد که توان پرواز ندارد که به منظور سیر مراحل درمانی، عملیات زنده گیری انجام و این گونه جانوری به مرکز بازپروری حیات وحش آسیب دیده واقع در اداره محیط زیست انتقال داده شد تا پس از تیمار و بررسی صحت سلامت در زیستگاهش رهاسازی شود.

او افزود: پرنده‌ای با نام باکلان هم پس از اینکه با کمک یکی از شهروندان تحویل اداره محیط زیست شده بود پس از درمان با تلاش دامپزشک معتمد محیط زیست، با همکاری مسئولان سد تنگوئیه در طبیعت رهاسازی شد.

رسولیان از همشهریان درخواست کرد در صورت مشاهده حیات وحش آسیب دیده با شماره های۰۹۱۳۳۷۸۲۱۶۶، ۴۲۳۰۲۱۰۰ و یا ۴۲۳۳۲۶۰۰ تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت اقدام لازم صورت پذیرد.

باکلان‌ها از پرندگان آبزی هستند که با غوطه خوردن در تالاب‌ها و آبگیر‌ها و همچنین رودخانه‌ها به تغذیه از ماهی و سایر آبزیان می‌پردازند.

این پرنده ۹۰ سانتیمتر طول دارد و از پرندگان بزرگ آبزی است و در هنگام استراحت، راست و کشیده روی صخره‌ها می‌نشیند و بالهایش را بطور نیمه باز نگه می‌دارد، هنگام شنا، شبیه غواص‌ها بدنش را بیشتر از حد معمول در آب قرار داده، اما گردن را راست و منقارش را اندکی رو به بالا نگه میدارد و در سواحل دریا‌ها و دریاچه‌های ساحلی و آب‌های داخل خشکی به سر می‌برد و روی درختان آشیانه می‌سازد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.