هنرمند چهره پرداز استان چهارمحال و بختیاری برنده سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم مستند «ایدفا» هلند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، از برنده شدن مستند بلند «چهره پرداز» به کارگردانی جعفر نجفی با جایزه انجمن بین المللی منتقدان فیلم «فیپرشی» از سی و چهارمین جشنواره بین المللی مستند آمستردام «ایدفا» هلند خبر داد.

او افزود: مستند «چهره پرداز» که در اولین نمایش جهانی خود برنده جایزه بهترین فیلم از مهمترین جشنواره آسیایی یاماگاتای ژاپن شده بود، در دومین نمایش جهانی خود در جشنواره «ایدفا» (IDFA) که مهمترین رویداد مستند جهان است، در سه بخش کاندید جایزه شد از جمله بهترین فیلم اول بلند، و در نهایت جایزه معتبر انجمن منتقدین جهان «فیپرشی» را از آن خود کرد.


بیشتر بخوانید


او افزود: جعفر نجفی در سال ۲۰۱۹ با مستند «آشو» جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان سی و دومین جشنواره ایدفا را دریافت کرده بود.

شایان ذکر است:جشنواره جهانی فیلم مستند آمستردام با نام اختصاری «ایدفا» بزرگترین جشنواره فیلم مستند در سراسر جهان شناخته می‌شود و مورد تایید آکادمی اسکار است که از سال ۱۹۸۸ به صورت سالانه در شهر آمستردام هلند برگزار می‌شود. این جشنواره محل نمایش آثار مستند قابل فهم، خلاقه و بدیع و آثاری که بینش‌های جدیدی به جامعه ارائه می‌دهند، است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.