۱۲ میلیون اصله درخت و درختچه زینتی از مرز‌های گیلان صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، منوچهر پارسافر، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان با داشتن مرز خشکی، دریایی و هوایی ظرفیت‌های خوبی برای صادرات دارد، گفت: ۱۲ میلیون اصله درخت، درختچه زینتی و انواع گیاهان آپارتمانی از مرز‌های گیلان به کشور‌های آسیای میانه، همسایگان شمالی، کشور‌های حوزه خلیج فارس و غرب اروپا صادر شده است.

او با اشاره به اینکه بخش چابکسر پایتخت گل و گیاه در کشور است، افزود: ۳۳ میلیون اصله درخت و درختچه گل و گیاهان آپارتمانی در این بخش تولید شده است و گیلان دومین استان تولید کننده گل و گیاه در کشور است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه گیلان ۸۳۸ هکتار باغ گل در فضای باز دارد که ۹۰ درصد آن در بخش چابکسر است، گفت: بخش چابکسر به تنهایی سالانه با تولید گل و گیاه بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال درآمدزایی می‌کند.

۵ هزار و ۱۰۰ بهره بردار در گیلان به پرورش و صادرات گل در گیلان اشتغال دارند.

منوچهر پارسافر با اشاره به اینکه نبود پایانه گل و گیاهان صادراتی از بزرگترین مشکلات تولید کنندگان این محصول در استان است، تصریح کرد: علیرغم اینکه گیلان دارای ظرفیت مناسبی در پرورش گل و گیاه است، ولی میزان صادرات گل در گیلان بسیار کم است و این باید از طریق ظرفیت مناطق آزاد تجاری صنعتی انزلی، کاسپین و آستارا انجام شود.

تقویت شبکه حمل و نقل سریع و مکانیزه در رفع مشکلات صادرکنندگان گل و گیاه موثر است.

 

 

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.