رئیس اتحادیه میوه و سبزی استان اصفهان گفت: گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی صدرنشین قیمت‌ها در بازار هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نوروزعلی اسماعیلی رئیس اتحادیه میوه و سبزی استان اصفهان گفت: در چند روز اخیر با افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی در بازار رو به رو بوده ایم، در حال حاضر قیمت هر کیلو سیب‌زمینی در خورده فروشی ها ۹ هزار و ۵۰۰  الی ۱۰ هزار تومان و گوجه فرنگی ۱۳ الی ۱۴ هزار تومان است.

وی افزود: لازم به ذکر است که قیمت سیب زمینی در ماه گذشته ۶ هزار تومان و گوجه فرنگی ۸ هزار تومان بوده است که البته این قیمت ها  با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود  از میدان مرکزی به خرده‌فروشی‌ها  عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به جا به جایی فصلی، قیمت گوجه‌فرنگی طبق روال همه ساله از ابتدای مهر نوساناتی داشته که ادامه دار بوده و ممکن است در هفته‌های آینده بازار  به تعادل برسد، البته قیمت گوجه در هر استان تفاوت دارد و بستگی دارد بار روزانه که وارد می‌شود از کدام استان باشد.

وی درباره گرانی قیمت سیب زمینی  تصریح کرد: گفته می شود که  دپوی سیب زمینی در انبارها یکی از علل گرانی سیب‌زمینی در بازار است، اما صحت ندارد، هیچگونه کمبود سیب زمینی در بازار نداریم و به میزان مورد نیاز در بازار عرضه می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: ناگفته نماند هزینه کاشت تا برداشت سیب زمینی  بسیار بالا رفته و  نیروهای انسانی نسبت به سال گذشته  هزینه های بالایی را دریافت می‌کنند، البته سیب زمینی صادرات دارد و بخشی از هزینه ها از طریق صادرات جبران می‌شود چراکه اگر در کشت سیب زمینی صادرات نباشد،  هیچ سودی نصیب  کشاورزان  نخواهد شد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار