معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به بازگشایی مدارس، اهتمام ویژه ای برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای معلمان استان وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نظر به اینکه پس از حدود چهار ماه از تزریق واکسیناسیون ، ایمنی افراد در برابر کرونا پایین می آید و بیشتر معلمان واکسن برکت و سینوفارم دریافت کرده اند، می طلبد تزریق دز سوم برای آن ها در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: بازگشایی مدارس استان باید به صورت پلکانی صورت می گرفت اما سرعت بازگشایی ها زیاد بود به همین خاطر باید تدابیر لازم برای کنترل هر چه بهتر بیماری کرونا اندیشیده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: سرعت شیوع سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی بسیار بالاست و باید مراقبت های لازم در این رابطه انجام گیرد.

بانشی ابراز داشت: میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در صنوف استان ۷۲ درصد است و ظرف ۲ هفته گذشته ۱۶ مورد از این صنوف پلمب شده اند.

او تاکید کرد: ۲ هزار و ۱۵۲ مورد بازدید از این اصناف صورت گرفت و ۱۲۳ مورد از آن ها به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر اساس گزارش عملکرد واکسیناسیون کرونا نظام آموزشی کشور تا ٣٠ آبان ماه ، رتبه نخست کشور را در واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان استان کسب کرد.

سال تحصیلی جدید تعداد ثبت نامی ها در استان  کهگیلویه و بویراحمد ۱۷ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

۱۷۱ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند. 

هم اینک ۱۶۷ بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که ۷۲ تن مبتلای قطعی و ۱۶ تن از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۸۲ هزار تن بهبود یافته گزارش شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.